TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav JensaPson 01 dec 2010, 22:41

Ha det så roligt på racet!
Önskar jag hade kunnat delta.

Kör hårt! :thumb:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Aramis 02 dec 2010, 02:10

Synd att du missar den här tävlingen Jensa! Breda bilar med mycket kontakt och action är ju något du är svag för så jag förstår att det kliar i fingrarna. :)

Du får krya på dig och komma tillbaka med friska tag! :up:

Angående lördag så är jag inte tillgänglig förrän runt 19.30 men jag antar att det är full aktivitet på banan en stund efter det också. Vi kan väl köra några mini-race med klubbilarna eller Slot.it-vagnar. Martin och Björn - ta gärna med er så många bilar ni kan så ni får testa ordentligt och så kan vi utbyta idéer och setuper med varann!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Dawid 02 dec 2010, 09:47

Vad kul, ser verkligen fram emot söndag! Ska ni ha någon supportklass?
Dawid
Mekaniker
 
Inlägg: 276
Blev medlem: 15 okt 2007, 22:03

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Jormungandr 02 dec 2010, 12:37

Vi har inte diskuterat någon supportklass, men bara tävlingen i sig tar ju 2 timmar i effektiv körtid. jag är iaf öppen för förslag. vad tycker ni andra? Trans Am, Fly Classic Le Mans, Slot.it Grupp C? Det finns många kul klasser som de flesta har bilar klara att köra.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Lasse1930 02 dec 2010, 17:28

Dom klasser du nämner är ju trevliga och blir det tid till supportrace så kan vi väl ta någon av dom. Jag kan tänka mig att plocka med nå'n Historic NC1/8 vagn också.

See you!
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Scalex 04 dec 2010, 17:44

Lägger ut en vägbeskrivning igen.
Bild
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Jormungandr 04 dec 2010, 18:35

Du glömde texten... ;)

Ni som kommer från Stockholm:
Sväng av första avfarten mot Eskilstuna; nr 133, Eskilstuna Ö, Svista Industriområde. (Här Ligger bl.a. H&M's stora lager, samt Meka och Lidl's dito.)

Sväng vänster i rondellen mot Eskilstuna. kör ca 3km (passera Mercedes, Saab, Opel och Subaru handlaren samt ICA Ekängen). fortsätt förbi minigolfbanan och sjukhuset. Det blir en park på höger sida.

Vid trafikljusen, sväng vänster in på Carlavägen.

Ni som kommer från Arboga hållet (Karlskoga t.ex.):

sväng av mot Eskilstuna C (avfart 132). Åk in mot Centrum. I den stora Rondellen (Idunplan) kör vänster mot Nyköping och Sjukhuset) Ni är nu på Carlavägen. Fortsätt Carlavägen rakt fram i ett par kilometer. Ni på höger sida passerarar ni brandstationen och Hemköp. Lite längre fram finns en park på vänster sida.

Gemensamt:

Carlavägen övergår straxt automatiskt till Vasavägen

Forsätt rakt fram på Carlavägen/Vasavägen och in under Järnvägen. (överst till höger i bild)


Ta antingen vänster direkt in vid macken och parkera där eller ta höger och ställ bilen på norra delen av Öhrlingsgatan.

Alternativt forsätt till trafikljuset, ta vänster där och sedan vänster igen. Parkera då på södra delen av Öhrlingsgatan (den är delad med en refug på mitten (svart streck dit ritat på kartan)

Ingången till klubben hittar ni genom att gå runt huset och in på parkeringen och sedan till höger (från Vasavägen sett). Det är dörren längst bort till höger en trappa ner (nära gungställningen och sandlådan) och den har ett rödakorset märke på dörren.
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Aramis 05 dec 2010, 20:13

Tack alla kära deltagare för en supertrevligt tävling!!

Däcksröken har knappt hunnit lagt sig efter detta episka race som hade det mesta!! Bilarna var otroligt jämna och det fanns många täta fighter på banan där bilar låg sida vid sida i många varv!

Heatlängd på 20 minuter hindrade inte vissa lag från att ligga på samma antal varv hela heatet igenom!! Grymt!!
"Depåstoppen" med förarbyten flöt på fint och gav en extra dimension till tävlingen som uppskattades av samtliga. Helt klart en tävlingsform som ska återkomma flera gånger! Finns ju möjlighet att utveckla det ytterligare. T ex kan man ju lotta ihop förarna innan tävling och köra med fyra fasta bilar...

Vill ägna ett särskilt tack till två mycket trevliga gästförare som åkt 102 mil tur och retur för att delta i denna tävling! I skrivande stund har de fortfarande ca 20 mil kvar innan de är hemma... Jag pratar om helsingborgarna Martin och Björn som fightades tappert och lyckades knipa en fjärdeplats endast ett varv (!) före hemmaförarna Marcus och Peter.

Även stort tack till Karlskoga-förarna som verkligen körde fint och lyckades knipa en tredjeplats. Tempot i laget ökade ju längre tävlingen led och hade vi fortsatt att köra hade de klättrat ytterligare i resultatlistan. Nästa gång blir de livsfarliga, det kan jag lova!!

Axel och Dawid - alltid roligt att träffas och rejsa mot er! Ni har alltid otroligt vassa bilar och med mera träning är jag säker att ert resultat kommer att se helt annorlunda ut!! Keep up the Spirit! (De körde en LMP-bil med fabrikatet Spirit så jag tänkte komma med en passande uppmuntrande kommentar...) :beer:

Måste ju tacka Lasse från Vallentuna också! Så himla trevlig och underbar racer! Bra kört idag!! När jag ändå håller på tackar jag även Janne som är en sjuhelsikes co-driver, Jocke som är en sån härlig och underhållande fighter, Peter och Marcus som körde kassaskåpssäkert och levererade grym korv!! :thumb:


Här kommer resultaten från dagens tävling:

Bild

Bild

Rusty Bricks har lovat att skriva referat även denna gång och han hälsar att det var ett mycket underhållande race att följa hemma i TV-soffan! Visst är dagens teknik fantastisk?! :D
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Lasse1930 05 dec 2010, 21:37

Sammantaget var det en himla bra tävling! Spännande, close racing, snygg körning, skakiga kurvtagningar och jäkligt kul! Det blir lätt kul med så många schyssta människor samlade med en gemensam ambition: RACE FOR FUN! Stort tack för en bra racedag kryddad med flera nya ansikten. :up:
Lasse
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav charlie 05 dec 2010, 21:51

TACK för en helkul dag.

TACK för lånet Anders.

Liten och kort bana men helkul design. Skitkul!!!!!!!!!!

Vi kommer tillbaka och hoppas på stordåd nästa gång. Vi sänkte tiderna betydligt när vi testade efter racet så se UPP.
charlie
Depåman
 
Inlägg: 111
Blev medlem: 26 sep 2004, 11:50
Ort: Karlskoga
Klubb: Karlskoga

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav JAbyJR 05 dec 2010, 21:59

Tack för trevlig tävling, alla, och tack för lånebilen Anders. Gav verkligen mersmak för Slot.it.
Har surfat runt och undrar vad tomten skall komma ned. En R8 står högt i ranking efter dagens provtur. :-P
/HappyLaps
JUngbyRacing
ps
Få se om inte KSRC/AU kan bjuda in till liknande evenameng, med samma regler.
ds
Användarvisningsbild
JAbyJR
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 05 nov 2008, 20:45
Ort: Vällingby
Klubb: KSRC/AU

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Jormungandr 05 dec 2010, 22:41

Jättekul med alla gäster från när och fjärran. Det var en mycket rolig klass med rafflande tät racing och stämning i topp :thumb: Jag gjorde en av mina bästa tävlingar någonsin så jag är jättenöjd! En nästan perfekt körning med NOLL avåkningar gav otrolig mersmak :thumb: Jag lovar att nästa gång så ska farten på bilen dessutom vara lite högre. Jag har redan planer på ett par vassa ekipage som kommer att kunna slå det mesta ;-) :D

Ett stort Tack till alla trevliga gäster och medtävlande som gjorde dagen så lyckad! Utan killarna från Karlskoga, Helsingborg och Stockholm så hade inte den här dagen varit i närheten av så kul. Jag hoppas det blir fler gånger, ni är alltid välkomna till vår bana! :beer:

Ett jätte Tack från klubben till Anders som själv stod för de fina priserna till tävlingen! (även om han fick behålla första priset för egen del)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Martin_M 05 dec 2010, 23:24

Halloj!

Nu har vi äntligen kommit hem, 105.2 mil blev det faktiskt :-D= 52 mil i snömodd var sådär kul nu när vi körde hem, förde statistik på mängd spolarvätska jag gjorde av med, blev 2,5dl per 10mil :-P

Jag tackar för en riktigt rolig tävling och snyggt racande, vi hade tyvärr inte fått i nog med magnet för att hänga på täten :D men det var lika kul för det. Kul att få träffa lite folk man bara läst om och sett på bild.

Detta får vi helt klart göra om ( o då ska vi ha minst en dag till tsm :hug:) , bilder o eftersnack får komma imorron nu kallar den egna sängen.

/Martin
Användarvisningsbild
Martin_M
Mekaniker
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 25 jan 2008, 18:41
Ort: Helsingborg
Klubb: HBG Slotcar

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Jormungandr 06 dec 2010, 16:55

Skönt att ni kom hem med ordning! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - Lagtävling LMP2 10-12-05

Inläggav Aramis 06 dec 2010, 17:46

Jag är inte känd för att hinna ta så många bilder under tävlingarna men här är iallafall några stycken!!

Bild
Jocke är laddad innan start!

Bild
Dawid och Axel ser avslappnade ut!

Bild
Karlskoga-boysen tränar för fullt!!

Bild
Racet har börjat! Här har Janne i den vita bilen och Jocke i den blåa en tät fight!! Den observante kan se att vingen lossnat från den vita Zyteken.

Bild
Samma fight några varv senare... 8-) (Herregud vad dammet syns bra här! :suspect: )

Bild
Marcus med falkblick på den läckra Porschen! Noll urkörningar - Respekt!! 8-)

Bild
Janne och Jocke fortfarande i fight!! :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster

cron