GRK's Super-GT Sprint Vintern 07 2:4

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

GRK's Super-GT Sprint Vintern 07 2:4

Inläggav Ghost 28 feb 2007, 10:25

Fem på startlinjenoch fungerande ljusbrygga.
Men minnet svek mig en aning, det ska vara 5-minuters rejs.
Nu blev det dubbla 3-minuters...
Bild
Bild
Bild
Bild

Tajt, tätt å hett! :beer:
/Erik
Användarvisningsbild
Ghost
Avstängd
 
Inlägg: 3692
Blev medlem: 04 jun 2004, 21:13

Inläggav Razamanaz 28 feb 2007, 11:49

Ja, det blev verkligen tätt och hett!

Det kanske inte var så varmt i lokalen när vi började, men temperaturen steg efterhand, bl a tack vare Calles varma handslag och brända(?) handtag.

Men vilken racing! Nu när banan kommit i ordning och verkligen är bättre än någonsin, och jag har fått provat på både DTM och Super-GT, så känns det mycket roligare än i höstas. Synd förstås att vi inte varit så många ännu i vinter, men det kommer säkert, för det här tror jag inte någon vill missa.

Men kan verkligen säga att det var tätt, för jag tror att det var flera heat där alla bilar låg på samma varv ända in i mål. Jag trodde att DTM var den tätaste klassen, men...
Användarvisningsbild
Razamanaz
Mekaniker
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 03 aug 2005, 11:02
Ort: Göteborg

Inläggav DM 28 feb 2007, 17:38

Roligt att allt fungerar så bra och att banan är så skön att köra. Jag kikade lite på varvtider och det är helt klart ett jämt startfält, om vi skulle placera bilarna efter 'snabbaste' förares varvtid till den 'långsammaste' förarens varvtid skulle bilarna stå tätt från mål till sista kurvan. Alla har bra bilar och kan köra fort.
Roligt att Calle var tillbaka, snabbare än någonsin, tack för hård och juste fight. Hade Calle börjat heaten som han avslutade dem hade han slagits om segern på allvar, trots brist på träning. Fantastiskt kört!!! / Dan
Användarvisningsbild
DM
Braidsbytare
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 06 feb 2006, 12:41
Ort: Mars

Inläggav ZeeJay 01 mar 2007, 13:18

Tackar tackar....

Jo det var riktigt kul nu när banan blivit så fin och skön att köra.
Riktigt bra byggt Erik! :thumb: :thumb:

Flyter på fint utan minsta stop förutom mitt handtag som krånlade lite men med Karins lånehandtag det sista rejset så var vi igång igen snabbt.
Kul fighter med alla deltagare, Dan blev jagad, Anders jagade, Lasse blev jagad, Erik blev jagad och jagade och jag var varm om händerna,,,,, :-)

För mig var det första Super GT nånsin och med en bil out of box med sillisar på så är jag riktigt näjd med min körning. Det var kul att den enkla glada goa rejsingen var tillbaka och det var KUL!! MYCKET KUL!!

Tack till er alla som var med och tack till Erik för arbetet med att få banan go att köra!

Ser fram emot nästa gång jag kan vara med.....

Tjipp / Calle
"To race or not to race....it´s not a question...It´s a fact"
FROGs - Friendly Racers Of Gothenburg slotracing - Vill du bli medlem?! - Skicka PM
http://slotracer.blogspot.com/
Användarvisningsbild
ZeeJay
Veteranracer
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: 11 feb 2006, 00:25
Ort: Göteborg
Klubb: F.R.O.G.


Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

cron