Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav pryzze 01 mar 2009, 20:09

Dags för årets andra långrace 4 x 10 minuter, flest antal varv vinner.

I dag var det elva man till start varav 4 gästracers.

Efter elva heat så stod Nico som en klar slutsegrare. Hårdare var det
om andraplatsen där Lasse1930 slog Laca45 med andast ett varv.
Själv var jag fyra med tre varv upp till Laca45.

Dagens bästa prestation (förutom Nicos seger) stod Laca45 som som tog
sin första pallplats sedan vi hade det första racet på Tjockhult. Och det var
för ett år sedan.

Janne från Slotshop utsåg Anders bil till den snyggaste och för det fick Anders
en kaross från Slotshop.

Dagens segrare, Nico fick en Sloter från Slotshop.

Bilder från racet dyker nog snart upp här under kvällen.

//Pryzze
Bilagor
Sloter_2009-03-01.jpg
Sloter_2009-03-01.jpg (145.56 KB) Visad 9573 gånger
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Nico 01 mar 2009, 20:48

Referat är på G Nathanial jobbar på det!
Under tiden har pressen läckt en bild på vinnaren som fick sig en återställare efter racet!

Bild
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav TRS 01 mar 2009, 22:18

Placering och kort race debreifing i stigande ordning;

Pos - Förare - Ekipage - Ant. varv - Snabbaste varv - Klubb


11. - Clacke - Lola T280 #8 - 286 - 6,901 - Gästracer
Med avslappnat ansiktsuttryck och ett leende på läpparna framförde Clacke sin Lola på banan. I vanlig ordning fick vi se honom ladda för fullt i alla kurvor och bilen gick ofta härligt brett. Det är verkligen befriande att se Clacke köra. Att han har farten råder det inget tvivel om, det visar varvtiden 6,901 i spår 2. Men det är något som gör att Clacke inte riktigt håller sig i spår och bibehåller hög fart. Bara träna och komma tillbaka ännu starkare nästa gång.


10. - Janne.S - Ferrari 312PB #42 - 293 - 7,155 - TRS
Inte många har lyckats med bedriften att kopiera den härligt klara röda färg som Ferrari alltid har haft på sina läckra sportbilar. Inte Janne heller, MEN han lyckades verkligen att återskapa den lite mörkare metallic röda färgen som Ferrari hade på sina F1 bilar under 2007.
Janne's Ferrari såg lite lätt ut i framvagnen magneten till trots. (vi tävlade med magneten monterad längst fram) Janne såg dock till att lotsa runt Ferrarin efter bästa förmåga och var nära att krypa under 7sek barriären.


9. - Janne.E - Ferrari 312PB #3 - 295 - 7,412 - TUNA MK
Det var inte helt säkert att Janne skulle klara av att komma till start idag. Till att börja med hade han försovit sig vilket renderade i att hans klubbkamrat Anders fick sätta varvrekord mellan Eskilstuna och Stockholm när dom skulle ta sig till TRS. Väl på plats får han inte ordning på en av de bakre fälgarna. Han fick dock låna en fälg av annan racer så han kunde komma till start.
Loppet var lite stötigt med han satt mitten 70-rundor och höll sig i pår hyfsat. Man kan nog inte förvänta sig mycket mer från en MB Slot trimmad Sloter som Janne också körde.


8. Anders.K - Lola T290 Esso #9 - 304 - 7,117 - TUNA MK
Idag var han en vinnare innan starten hade gått. Janne på Swedish Slotshop tog lite oväntat över innan start och utnämnde Anders omlackerade Lola till dagens snyggaste och mest tidsenliga ekipage. För detta belönades han med en ny kaross att lackera.
Loppet då? Ja vad säger man, Anders hade valt att komma till start med en MB Slot trimmad Sloter. Dessa bilar är sedan tidigare kända för att sakna det grepp som behövs för att kunna köra konsekvent och kontrollerat. Men Anders kämpade på och gjorde 3 höga 70-rundor och placerade sig till slut ett par varv före sin klubbkamrat Janne.E.
Även om Anders hittills har framstått som Tuna-pojkarnas spjutspets så har Anders tappat placeringar 2 lopp i rad. Nu är det dags att steppa upp och befästa sin plats bland de framskjutna placeringarna, något vi inte tvivlar på att han kommer att göra.


7. Janne.L - Ferrari 312PB "Privateer" #5 - 315 - 7,014 - TRS
Idag hjälpt av en vacker omlackerad Ferrari arbetar sig Janne sakta men säkert upp i resultatlistorna. Lyckades i ett spår ta sig över 80 varv (81), sedan stannade han precis under 80 i de övriga spåren. Höll sig bra i spår och undvek de ibland stora olyckorna som involverade flera bilar. Lite mera fart i snurran bara så kommer Janne zick-zacka sig fram i fältet.


6. Jensa.P - Lola T290 Simpsons #XX - 329 - 6,418 - TRS
Kul att se någon annan än Nico köra bakis för en gångs skull. Jensa stånkade sig igenom hela tävlingen med en Lola som innan loppet uppförde sig som en vinnare, dvs... Oroväckande snabb och hängde lätt av dagens vinnare på träning. Men men, vad är ett par snabba varv mot ett helt långlopp?
Jensa satte ett par rediga 80+ rundor. Men precis som för Henke blev det motigt i spår 4. Avkörningarna blev helt enkelt för många och det kostade dyrt i ett tätt race som detta. In i mål ett varv efter Dawid och med 14 varvs marginal ner till 7:e plats.


5. Dawid - Lola T290 #49 - 330 - 6,405 - Gästracer
I matt Racing Green och med gula fälgar rullade Dawid ut på banan. Dawid levererade precis över 80 varv i spår 1,3,4, och som en blixt från en klar himmel slog han till med 87 varv i spår 2 och tack vare denna insats kunde han hålla sig i toppskiktet idag. Dawid har en hög lägsta nivå, själv var han inte helt till freds med dagens insats när han bevisligen kunde leverera så pass i ett spår men inte de andra. Med nöd och näppe räckte i alla fall dagens insats till att hålla Jensa bakom sig, och inte riktigt hela vägen fram till pallen.
Dock var Dawid's snittid över fyra spår bäst idag, samt att han också var bäste icke-medlem på banan.


4. Henke.P - Lola T290 Gitanes #17 - 331 - 6,660 - TRS
I en vacker blå Lola kom Henke till start. Och snabbt gick den rackaren också, något han visade när han satte 87 varv i spår 1 tillsammans med personbästa i samma spår. Motpolen till den prestation kom dock i det andra ytterspåret, spår 4. Där blev det endast 77 varv och personbäta över 7sek efter ett stökigt heat med en del otursamma avåkningar som kostade tid och varv. Dessa avåkningar blev idag kostsamma då det var väldigt tätt i toppen. Men han lyckades med en bra avslutning hålla både Dawid och Jensa bakom sig som fightades om position.


:Yb: 3. Lasse.C - Lola #XX - 333 - 6,526 - TRS
Åter upp på pallen för Lasse, välkommen tillbaka! Idag var Lasse vansinnigt snabb, och vansinnigt lugn. Förvänta Er inga stressade ansiktsutryck när Lasse tävlar, lungt och fint tangerade han flest antal varv i ett spår idag (87). Över 80 varv i alla spår utom just spår 4 som flera anser vara ett utmanande spår att köra. Lasse var under hela loppet involverad i top-6 striden. Från plats 2-6 skiljde det bara fem ynka varv och Lasse hade "the edge" idag och tog med två varvs marginal hand om sin första pallplats på länge.


:Ys: 2. Lasse.Ä - Lola T290 Gitanes #17 - 334 - 6,595 - TRS
Dubbelt Lasse på pallen idag! Hela loppet igenom varade fighten om segern, många snabba heat och BRILJANT körning. Men till slut var det en strid med kniven mot strupen om andra platsen. Det är nog ingen överdrift när vi säger att; idag räknade vi Lasses avåkningar på en hand. Helt otroligt, Lola'n var len som en silkesvante på banan och förde inget oväsen. Och med Lasse's vana högerhand på handtaget och vänsterhand i fickan visade han helt enkelt hur man avslappnat approach man bör ha.
JP - Vet du hur fort du kör Lasse?
LÄ - Näe, det där har du bättre koll på!

Vad säger man, självbehärskning, bara mata varv o strunta i varvtiderna!
Lasse's heat


:Yg: 1. Nico.S - Ferrari 312PB Yacco #6 - 340 - 6,624 - TRS
Det var ett tag sedan vi såg Nico högst upp i resultatlistan på ett långlopp. Men frågan är om man skall vara förvånad? Han har vunnit en sloter-bil i en tävling utlyst av känd webshop för bilbana, kom 2:a i TRS första Sloter race, vann nyligen en klubbserie med Sloterbilar... och nu detta långlopp. När man nämner "Sloter" så Nico hör det bryts allvaret i han ansikte och ett leende breder ut sig över hela ansiktet. Han älskar det här!! Tidigare seger togs i en Lola som sedermera pensionerades. Ut till startplattan kom istället en revanschsugen Francois Cevert i sin Ferrari 312PB. Förra gången kom denna bil tvåa och nu bättrade Nico på den placeringen. Idag hade Nico fördelen att köra i samma spår som Lasse.Ä i heatet efter. Och Lasse visade snabbt tonen och det fanns för Nico ett givet mål att tuffa imot. Och efter att ha slagit Lasse med 2 varv i första spåren var det bara en sak som gällde. Håll dig i spår! Som vanligt höll Nico kurvvakterna alerta med bitvis slamrande körning och stoppsladdar lite här och där. Men i övrigt en kontrollerad och behärskad körning ända in i mål med 86-86-84-84 som dagens vinnande heatsiffror.


Tack för idag,

Bild
- Nathanial Hörnblowér
Tjockhult Racing Society
www.tjockhultrs.se - info@tjockhultrs.se
Bilbana... när du vill ha roligt!
Användarvisningsbild
TRS
Officiellt ombud
Officiellt ombud
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 aug 2008, 13:41
Klubb: TRS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Nico 01 mar 2009, 22:39

Tjoflöjt!

Stort tack till alla som var med o rejsade idag. Det var riktigt spännande race! Inför de två sista heaten var det ett par stycken som hade chans och vinna. Ja, visst behövde jag "bara cruisa" sista heatet som en del säkert skulle uttrycka det. Men varför cruisa när man kan ta i lite och ha skoj 8-)
Lola bilarna har helt enkelt dominerat resultatlitorna när vi har kört sloter i klubben. Därför valde jag min Ferrari inför detta lopp och hade top-5 som mål, och att vara bästa Ferrari förare. Det gick bra idag *glad*

Sloter är helt klart en klass i min smak, varför? Jo för att det känns verkligen belönande att ligga i attack-läge när man kör. Jag gillar det skarpt!!!
Jag pensionerar alla bilar jag vinner med. Och det blir inte många, men nu har jag banne mig slut på Sloter bilar så jag måste verkligen skjutsa ut ett litet tack till Janne på Swedish Slotshop som sponsade och hade en fin fin-Sloter till dagens vinnare. Jag säger härmed tack till alla goa racers runt banan och börjar min bildkavalkad med just första priset:

Bild
Nöjd Biggie klunkar skumpa framför första priset.


Bild
Och här är bilen som lotsades till seger av undertecknad!


Bild
Anders a.k.a Aramis kom till start med en mycket snygg Lola, belönades av Janne på SweSlothop med en ny kaross att lacka!


Bild
Späckad depågata innan start


Bild
Dagens ekipage redo för start!


Bild
Uppmärkta bilar väntar på att få lämna parc fermé


Bild
En bakfull Jensa irrar runt i depån och letar efter sin bil (t h)


Bild
Seriösa gubbs leker med bilar


Bild
Ungefär såhär ser min arbetsplats ut under racen där jag håller koll på startlistor och bilar och lappar upp inför kommande heat osv.


Bild
Depågatan


Bild
Ymigs snygga Ferrari, jag fick ingen plåt på Janne.L's Ferrari, kanske kommer senare?


Bild
Avslutar med en bild på min egen kärra, jag tycker Ferrarin har så sjukt snygg stance, speciellt när den är svart! 8-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav JensaPson 01 mar 2009, 22:49

Tjaa inte var man på topp idag inte.
Men en stor eloge till förarna i toppen som körde fort och underhållande.
Vi andra får ladda om och komma igen i nästa rumble at the Tjockenheim raceway!

GRATTIS! :thumb:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Aramis 01 mar 2009, 23:42

Grattis igen Nico, du imponerade verkligen idag. Så behärskad har inte jag sett dig
på ett race förut! Dock så måste jag säga att jag är ännu mera imponerad över
"Lassarna" på silver- och bronsplats! Vilken körning!! Grattis!! :thumb:

För egen del är jag nöjd att vi hann komma till rejset i tid överhuvudtaget... och att
jag fick ta emot pris för finaste bil (men i ärlighetens namn är det ju inte ens jag som
lackat bilen... buhu! Endast idé och dekalpåsättning kan jag ta cred för...) Priset jag
fick lät jag flickvännen bestämma livery på; -"Den ska va´rosa med en stor bild av
mig på!" blev svaret... Errrr... :suspect:

Körningen kan vi väl glömma...? Slog Doktorn iallafall, alltid något... ;)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Janne L 02 mar 2009, 08:29

Grattis Nico och tack alla för en trevlig rejsdag på TRS.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav pryzze 15 okt 2009, 22:43

Lite fler bilder:


//Pryzze
Bilagor
0001.jpg
0001.jpg (127.96 KB) Visad 8926 gånger
0002.jpg
0002.jpg (142.19 KB) Visad 8939 gånger
0003.jpg
0003.jpg (93.7 KB) Visad 8946 gånger
0004.jpg
0004.jpg (140.71 KB) Visad 8929 gånger
0005.jpg
0005.jpg (143.21 KB) Visad 8941 gånger
0006.jpg
0006.jpg (118.25 KB) Visad 8938 gånger
0007.jpg
0007.jpg (120.63 KB) Visad 8943 gånger
0008.jpg
0008.jpg (66.63 KB) Visad 8933 gånger
0009.jpg
0009.jpg (101.51 KB) Visad 8902 gånger
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Aramis 16 okt 2009, 09:37

Det finns 3 ordspråk jag skulle vilja använda:
-"Bättre sent än aldrig."
-"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."
-"När Pryzze tar kort blir det alltid så förbannat bra bilder!!"

:D
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav pryzze 16 okt 2009, 09:57

Tack Aramis :thumb:


//Henke
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Sloter på Tjockhult 1/3 - 2009

Inläggav Nico 16 okt 2009, 13:45

Aramis skrev:...-"Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge."


Jag gottar mig fortfarande i den segern *harr*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS


Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster