TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav TRS 12 nov 2009, 12:41

Ärade forummedlemmar,

TRS bjuder nu in till Sloter Sprint. Detta är en återkommande klass som vi har kört förut. Detta är förmodligen den minst justerade klassen vi någonsin har kört. Vi har kört den i samma format sen vi startade klubben, med samma gamla regler för bilarna. Vi har utsett ny, benhård besiktingsman som kommer ersätta tidigare besiktningsman S.Kruv Lös.
Klicka här för att komma till våran hemsida där du hittar inbjudan.

Vi ber gamla som nya, medlem och icke medlem av TRS att ännu en gång läsa igenom reglerna noga. Den som mot förmodan hittar en obesvarad fråga ställer frågan här, och inväntar svar. Men om du utgår från att din bil är helt original så kan du med stöd av reglerna få svar på frågorna! Det finns inte någon telefonsluss som kan ta imot frågorna.

Anmälan tas endast imot på; info@tjockhultrs.se
Ej via pm eller telefon. Detta för att ingen information skall gå förlorad via "mun-mot-mun" -metoden.

OBS
Var och en anmäler sig via mail personligen. Eftersom vi har ett deltagartak på 16 pers måste en i taget i turordning få gälla för rättvisans skull. M a o inga massanmälningar i ett mail. Ni förstår säkert. :up:

Väl mött

TRS gm Nico :checkeredflag:

Länkar till bildgallerier från tidigare Sloter race:
2009-03-01
2008-04-20
Tjockhult Racing Society
www.tjockhultrs.se - info@tjockhultrs.se
Bilbana... när du vill ha roligt!
Användarvisningsbild
TRS
Officiellt ombud
Officiellt ombud
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 aug 2008, 13:41
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Nico 26 nov 2009, 10:56

I helgen brakar det loss som en riktig ... brakskit! 8-) :D

Dom som gör upp om segern är...

Deltagarlista
Janne L - Ferrari 312 Red & Gold
Jensa P - Lola T-290 Simpson Racing
Henke P - Lola T-2?0
Kristian E - Lola T-2?0 Bonnier
Lasse C - Lola T-290 Team Marlboro
Lasse Ä - Lola T-290
Nico S - Team Bic

Thomas W - Lola T2??
Jocke W - Ekipage ej anmält
Clacke A - Ekipage ej anmält, men lackering pågår
Marcus K - Ferrari 312PB
Janne E - Ekipage ej anmält.
Anders K - Lola T-290
Dawid - Ekipage ej anmält
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Jormungandr 26 nov 2009, 14:53

Ooowweeeeee!!! det börjar dra ihop sig! sista tillfället för trimmade och tester fr min egen del ikväll. får hoppas att det räcker en bit iaf :)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Nico 27 nov 2009, 09:49

Jormungandr skrev:Ooowweeeeee!!! det börjar dra ihop sig! sista tillfället för trimmade och tester fr min egen del ikväll. får hoppas att det räcker en bit iaf :)


Kom på i förrgår att det var race i helgen så jag var tvungen att ta fram min sloter och kolla att moton snurrar fortfarande och det gjorde den så nu är den startklar. Kommer med 90% säkerhet att köra samma bil som förra gången.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Kristian 27 nov 2009, 20:13

Sjävl har jag bytta ankare på motorn, sänkt karosstolpar, monterat orthmandäck och större magnet. :D
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Nico 28 nov 2009, 10:57

Kristian skrev:Sjävl har jag bytta ankare på motorn, sänkt karosstolpar, monterat orthmandäck och större magnet. :D


Mmm, förstår det. Upptäckte idag att framdäcken var lite dåliga så jag satte på zerogrips fram och lackade dom ytterligare. Sen märkte jag att motorn hackade lite så jag klämde in en sån där fin magmotor på 40 000rpm.
Sen har jag dremlat ur hela karossen för att få bort något gram till. Om jag kör av och åker in i nån vägg så spricker förmodligen allt *S* ;-) ;-) ;-)

See ya'll tomorrow racers!!!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Nico 28 nov 2009, 19:05

Nico skrev:Kommer med 90% säkerhet att köra samma bil som förra gången.


Kan nu bekräfta att jag kör inte samma bil som förra gången *grymt*
GetAttachment.jpg
GetAttachment.jpg (44.02 KB) Visad 19353 gånger
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Jormungandr 29 nov 2009, 22:47

tack för en som vanligt fint arrangerad tävling med trevliga människor och tät racing. Jag är rätt besviken över min egen insats, men det är sådant som händer. en hel del problem i första heatet störde ganska rejält så jag tappade helt fokus och sedan var det rätt kört. Tyvärr så började strömmen att spöka mot slutet så alla chanser till att klättra i resultatet sprack. jag tror att kontakterna i handtaget hade en lättare kortslutning. jag ska dock pilla och se med bil och handtag en annan dag. Just nu är jag redigt trött efter att ha bytt till vintersulor i tjockan här... Ha det gött så ska vi se om ni inte kan få spö nästa gång... Vore väl trevligt lagom till jul? ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav pryzze 29 nov 2009, 22:53

Tack alla för en trevlig första advent i hjulens tecken.

Vinnare i dag dag i suverän stil var Nico.
Bilagor
L_2009-11-29-Sloter_varv.jpg
L_2009-11-29-Sloter_varv.jpg (108.24 KB) Visad 19240 gånger
L_2009-11-29-Sloter_tider.jpg
L_2009-11-29-Sloter_tider.jpg (137.92 KB) Visad 19238 gånger
hang_around_2009_32.jpg
hang_around_2009_32.jpg (161.97 KB) Visad 19218 gånger
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Nico 30 nov 2009, 10:26

Tjoflöjt vilket jäkla race! Jag tänkte gå imot mig själv och försvara min tidigare Sloterseger med samma bil. Men den havererade kvällen innan, spruckna fälgar bak *suck* Inga reservfälgar hemma ... vad göra??? Jag tog med mig förstapriset från förra tävlingen (Lola) och gjorde en snabb shakedown. Jag har kört bilen lite förut, men aldrig pressat någonting. Jag o Lasse är där i god tid o preppar för racet o jag slänger på karossen och slår ett par rundor på banan. Känns helt okej MEN MEN MEN... PANG sa det så stod bilen på nosen och voltade. Jag trodde knappt att det var sant. Fälgarna fram hade lossnat från framaxeln och när bilen slog i nånstans så sprack en av fälgarna. "One of those days" var allt jag tänkte och limmade tillbaka fälgen och började genast tänka "damage-limitation" som raceupplägg.

Sen bar det av, och det gick riktigt bra. Men med incidenten under uppvärmningen i fräscht minne vågade man inte annat än gasa på rakorna och försööööka ta det lungt i kurvorna. Men det går ju inte. Så jag är inte bara glad över en fin-fin seger utan även för att bilen höll ihop och att det fanns massa glada racers runtomkring.

Tack för en trivsam racedag. :checkeredflag:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Janne L 30 nov 2009, 20:50

Tack själv och GRATTIS till segern, din bil uppvisade en fantastisk väghållning jämfört med min skuttande Ferrari.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav Scalex 30 nov 2009, 21:45

Kanon som vanligt. Skitnöjd med min egen insats då knäskålarna fortfarande inte vill vara still innan start, men det blir bättre och bättre :D
Synd att man just för dagen skulle ha lokalens snabbaste finger och dra på sig en tjuvstart som tyvärr kostade en placering , men man lär sig alltid nått nytt.
Grattis till Nico som körde som gjorde en fantastisk körning. Visade vart skåpet skulle stå redan under första heatet.

Nu måste jag ner i källaren och leta fram en LMP bil :w00t:

Vi hörs.

//J
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav pryzze 30 nov 2009, 23:22

Några bilder .

//Pryzze
Bilagor
0001.jpg
0001.jpg (116.42 KB) Visad 18960 gånger
0002.jpg
0002.jpg (125.13 KB) Visad 18996 gånger
0003.jpg
0003.jpg (145 KB) Visad 18965 gånger
0004.jpg
0004.jpg (104.51 KB) Visad 18970 gånger
0005.jpg
0005.jpg (92.43 KB) Visad 18988 gånger
0006.jpg
0006.jpg (63.77 KB) Visad 18991 gånger
Stolt medlem i Tjockhult Racing Society
___________________
Missa inte min hemsida med massor av bra bilder: http://www.slotman.se/
Användarvisningsbild
pryzze
Veteranracer
 
Inlägg: 4055
Blev medlem: 31 jul 2006, 09:35
Ort: Norra Ängby, Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav largasso 01 dec 2009, 01:56

Gott att se dessa små vackra Sloterkrabater.
V körde ju dem som en supportklass för ett par veckor sedan och hade sketakul,
hoppas vi kan få in dem som en fast klass under vårsäsongen.
Kan vi sen få igång lackartarmen också så är lyckan total, riktigt kul att se era fantastiska
lackeringar.

Löv it !
:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Lala
Hellre lite trångt i första backen,
än blåbärssoppa över hela banan...
http://www.big1.se
Skånefräsning på "G"
Användarvisningsbild
largasso
Testförare
 
Inlägg: 2643
Blev medlem: 30 nov 2005, 03:53
Ort: Helsingborg, Skaune
Klubb: HBG Slotcar

Re: TRS - Sloter Sprint - 29/11-09

Inläggav TRS 01 dec 2009, 22:28

Pos – Förare – Ekipage – Antal varv – Snabbaste varv – Klubb



12 - Marcus.K - Ferrari #2 - 324 - 6,370 - TDS
Nu hittar vi Marcus harvandes längst bak i fältet igen. Till hans försvar så hade han problem med strömupptagningen i bilen. Något som senare uppdagades som en klassisk kortis i handtaget. På grund av detta tappade han ytterligare i sista heatet. Men han kommer med största sannolikhet tillbaka till nästa lopp med samma goda humör som vanligt.


11 – Lasse.C - Lola Marlboro - 329 - 6,300 - TRS
Förra gången en Slotertävling gick av stapeln var Lasse en av de främsta förarna. Han kom då trea totalt. Idag söker vi efter svar - kanske var det gamla däck som höll tillbaka Lasse? Han fick idag nöja sig med att ta sig runt banan och logga varven. Dagens bästa heat kom i spår 3 där de flesta var snabba.


10 – Janne.L - Goldstripe Ferrari - 333 - 6,532 - TRS
Efter Jannes avancemang till andra plats i förra loppet kunde man inte annat än vänta sig en snarlik placering idag. Men Ferrari bilarna var minoritet och han verkade ha det lite tufft på banan. Trots bra spårsäkerhet räckte Jannes insats inte längre än till 10:e plats idag.


9 – Thomas.W - Lola Scalextric klubben - 349 - 6,427 - Scalextric klubben
Thomas bilar med Svenska flaggan rakt över hela karossen som vi har börjat att vänja oss vid är ett trevligt inslag i startfältet. EFter en stadig närvaro i övre halvan av tabellen ramlade Thomas idag ner ett par hack. Men som vanligt var det jämn och fin körning. Thomas höll sig strax under 90-strecket hela tiden 85-88-88-88 och satte 11:E snabbaste tiden för dagen. Han var även involverad i en knepig krasch under och efter bron som tog en stund att reda ut.


8 – Janne.E - Ferrari - 350 - 6,304 - TRS
Idag körde Janne i skymundan och stack inte ut på något sätt. Effektiv och säker körning utan massa avåkningar. Förra Slotertävlingen kom han 9:a så en liten förbättring blev det idag. I de snabba mittenspåren lyckades Janne att köra 90 varv i båda spåren.


7 – Clacke.A - Lola #53 Privateer - 350 - 6,419 - GÄST
Clacke, vad säger man. Till start i en vansinnigt fräck Lola som verkligen såg ut som det "privateer-outfit" det var. Idag fick vi se en lugn och samlad körning från Clacke som gjorde att han faktiskt vann två av sina heat. Förmodligen hade Clacke lite tråkigt eftersom han mitt i sitt tredje heat fick en sladd så att bilen hoppade ur spåret och sedan på reboundsladden kanade ner i spåret och fortsatte som att ingenting hade hänt.


6 – Lasse.Ä - Lola Ecurie Filipinetti #17 - 351 - 6,409 - TRS
Här har vi ännu en förare som stod på pallen förra gången det tävlades med Sloter. Lasse kom då 2:a. Idag
snodde han åt sig 5:e bästa varvtotal i ett heat på sin väg på en mittenplacering i fältet. Och på vägen dit lyckades han med något ovanligt, han satte sitt snabbaste varv i spår 4 av alla ställen.


5 – Jocke W – Lola Esso #9 - 352 - 6,356 – TDS
Här har vi en förare som stadigt klättrar mot toppen. Bättrade på sitt person bästa hos TRS idag när han tog en 5:e plats. Han höll Älfvåg, Clacke och Janne.E precis bakom sig samtidigt som han försökte ta sig förbi Kristian strax framför honom. 84-89-91-88 var dagens varvmatning som placerade hans bil på 5:e plats. Och visst kände vi igen hans bil. Det var hans klubbkamrat Anders Kvist som lånade ut sin bil till honom. Men om infon vi i pressen fick stämmer så var det så att det endast var karossen som användes. 4:e bästa tid tog han också.


4 – Kristian.E – Lola Bonnier #12 - 353 – 6,201 – TRS
Ingen blir väl förvånad när jag skriver att jag såg Kristian i depån strax före start där han satt och krängde på nya däck. Att se sådant får en att undra, ska bilen gå som en raket idag med trots sista minuten justeringar? Och det är väl ingen skam att i ett så tätt fält som idag komma 4:a och ha 5:E snabbaste tid med sig i mål. Kristian är en av förarna som har kört en och samma bil i alla Sloter långlopp och serier. Det är fantastiskt bra material han har. Som många andra var han snabbast i spår 3 och körde där 91 varv.


3 – Henrik.P – Lola Ecurie Filipinetti #17 - 356 - 6,297 – TRS
Ännu en gång hittar vi Henke på första steget på prispallen. Spårsäkert och konsekvent snor han åt sig ännu en pallplats. Henke var tillsammans med dagens vinnare en av två som lyckades uppnå 90 varv eller fler i tre spår. Det var inte bara 3:e plats totalt som han tog utan även 3:e snabbaste tid för dagen. Ska Henke göra ett sista ryck mot toppen i nästa tävling?


2 – Dawid - Lola Orange #49 - 359 - 5,988 - Gäst
Dawid lyckades slå hål på en annars perfekt dag för Nico. Dawid snodde åt sig snabbaste varvet i spår 1, det enda som Nico inte lyckades ta. Sloter är en klass som verkar passa Dawid bra då han alltid lyckas slåss om de framskjutna placeringarna. Även om han var frånkörd av ledaren redan från start så lyckades han med sin vanliga säkerhet att hålla en skaplig marginal bakåt och korsade mållinjen med ännu en pallplats i resultatlistan och befäster således sin topp-position i TRS gästserie.


1 – Nico.S - Lola T-280 Team BIP #2 – 373 – 5,868 – TRS
Upptakten till tävlingen talade för att det skulle gå åt helvete. Racevagnen gick sönder dagen innan tävlingen och inga spares fanns till hands. När Nico värmde upp med reservbilen kom nästa bakslag. Bilen voltade och en sprucken fälg fram(!) orsakade en tvärnit utan dess like. En bekymrad Nico limmade på fälgarna och siktade på att genomföra tävlingen med "damage limitation" i åtanke. Vi har vant oss vid att förare ibland, bl a Nico sparar det bästa till slutet på tävlingen som Kristian t ex gjorde i förra loppet. Men denna gång gjorde Nico tvärtom och satte ner foten med auktoritet - 97 varv i första heatet!! Dagens snabbaste varv erövrades också i samma heat.
Kortfattat kan man säga att det som såg ut att bli en katastroftävling blev en stor succé. Med god marginal och ett leende på läpparna korsade han mållinjen och tog sin andra raka Sloter seger.

Vi i press-centret tackar alla förare för en fantastiskt trevlig tävling med massa snabb och actionfylld racing och hoppas att vi ses senare i december.

Bild
Nathanial Hörnblowér


trs gm Nico
Tjockhult Racing Society
www.tjockhultrs.se - info@tjockhultrs.se
Bilbana... när du vill ha roligt!
Användarvisningsbild
TRS
Officiellt ombud
Officiellt ombud
 
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 aug 2008, 13:41
Klubb: TRS

Nästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster