Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Jormungandr 18 mar 2012, 19:55

Kanon roligt tillställning! Jag har inte haft så roligt lagligt på mycket länge och det ska ni ha ett stort tack för! Svår, hal, och underhållande bana, glada och trevliga vänners sällskap samt riktigt tät racing när det är som bäst! Är jättenöjd med vår 4:e plats trots alla problem :thumb: Stort tack till Burström som stod för både bil och fantastiska prestationer under heaten! :beer: Tack även till teamkompis Jocke som körde riktigt bra idag :D
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav JensaPson 18 mar 2012, 20:19

Banan är borta. Lugnet har lagt sig. Bevis saknas på att det har hänt förens bilder visas! :beer:


TACK ALLA! Det va jättekul! :thumb:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Modellpularn 18 mar 2012, 23:27

Tack Jensa och Nico för en trevlig tillställning! Kul bana, om än ganska hal... :rolleyes: Himla kul att Jannes lack blev så uppskattad, att vi vann priset för finaste bil! Känns lite som deja vu, eftersom jag har vunnit priser för fina modeller genom åren. Det var ju i Marmorhallarna jag fick många av priserna, i mitten av 70-talet.
Än en gång vill jag skicka ett stort Tack till Christer Burström, som gav sin ärrade krigare till min son!! En väldigt fin gest. Jag vet inte vem av oss som uppskattade gåvan mest, sonen eller jag. Jag ska väl gå igenom kärran och laga, byta delar. Lätt renovering alltså.
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Gulf Persson 19 mar 2012, 08:56

Vilken upplevelse, wow, det var hur kul som helst att köra på den långa fina banan, utmanande och spännande. Att det var lite halt gynnade kanske oss som är vana att köra på dammiga Scalextric banor. Tack lagkamrater i MiniMotorMasters för en fin fin insats, tror knappt det är sannt att vi tog tredje plats. Vi skickar även ett stort grattis till Team Cobra som körde så snabbt, så snabbt. (Hur gör man det?) Grattis även till Janne och Team Marmorhallarna för årets mest sprakande lackering 8-)

Men framförallt ett enormt stort tack till Jensa, Nico och alla andra som gjorde detta möjligt. Hoppas ni orkar och kan ordna något dylikt någon mer gång.

Nu ska jag vila upp mig på jobbet...
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Nico 19 mar 2012, 09:13

Jag vet inte i vilken ordning jag ska få fram det jag vill säga/skriva.

1. Jensa, tack - även om man ibland höjer på ögonbrynen när du sprutar idéer så är det som jag sa igår. Varje klubb behöver en tokig fan och det är du. Makin' shit happen. Tack-tack-tack...

2. Smickrande att ni tackar mig, men det enda jag har gjort är att mönstra på som ringrostig racedirektör och hålla med lokal. Det är Jensa som har putsat bandelar, byggt funktionella körstationer, köpt ljusbåge, kört hit bort - plyfor - flyttkartonger med bandelar osv. Jensa har ägnat ett par dussin timmar i lokalerna för att få allt up and running. Bredvid honom har Älfvåg, Carlsson slitit hund med både catering verksamhet och support av bygge in på sena timmen. Och Mackorna preppades hemma hos vår käre TRS-medlem Classe av hans fruga. DOm var grymma, det var fralla med dubbel ost och dubbel skinka *tadaaaa* perfekt!

3. Janne på Slotshop ... tack för att du dök upp och vittjade våra plånböcker det blev ju alldeles lysande. Vilket smörgåsbord med bilar. Man ville ju bara ha mer och mer.

Alla ni som inte var med ... ni missade något. Inte bara 44 meter 6-spårigt med 14 meter raka. Utan det var en jäkla go stämning bland förare och publik och alla hade till synes skitkul. M a o hade jag skitkul också och jag var glad som ett barn över alla fina lackeringar.
Nu ska jag under dagen försöka presentera resultaten på ett snyggt sätt. Men nu måste jag som Gulf säger ... vila upp mig på jobbet! 8-)

Återkommer senare....

:beer:
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav laca45 19 mar 2012, 09:49

Vilken helg!!!

Tror att detta är bland det roligaste jag har varit med om. :D
Fan Jensa, du har slitit hårt med detta och är verkligen värd alla positiva ord i denna tråd.

Väl hemkommen igår blev det en whisky och ett par glas vin till maten, somnade som en
stock framför TV'n med ett stort leende på läpparna.

Jag tycker att vi gör om samma sak nästa helg också :D

Laca
Användarvisningsbild
laca45
Slotracer
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 02 feb 2004, 08:44
Ort: Södermalm Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Jormungandr 19 mar 2012, 10:10

Absolut, Jensa har gjort ett hästjobb, med bravur! helt enkelt topp betyg! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Janne L 19 mar 2012, 12:34

Årets bilbanehappening, plötsligt stod den bara där Stockholms största 1:32 bana med sin mäktiga raka. Skumma low volt maniacs lämnade sina mörka gömslen och samlades inför drabbningen, som plötsligt brakade lös utan hjälp från någon märkessponsor. Några timmar senare vacklade alla iväg lyckliga med kramp och rödstirrade ögon och lika plötsligt som den uppstått lika snabbt försvann banhägringen och alla drabbade undrade var det en dröm.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Jormungandr 19 mar 2012, 13:09

Janne L skrev:Årets bilbanehappening, plötsligt stod den bara där Stockholms största 1:32 bana med sin mäktiga raka. Skumma low volt maniacs lämnade sina mörka gömslen och samlades inför drabbningen, som plötsligt brakade lös utan hjälp från någon märkessponsor. Några timmar senare vacklade alla iväg lyckliga med kramp och rödstirrade ögon och lika plötsligt som den uppstått lika snabbt försvann banhägringen och alla drabbade undrade var det en dröm.
Janne L.

*gilla knappen*
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav JensaPson 19 mar 2012, 14:50

Tack alla för fina kommentarer!

Tack alla som hjälpte mig.

Tack alla som kom och körde.


DET ÄR JU SÅ SABLA KUL!


Och bara så ni vet! Däckvalet gjorde bilarna lite hala medvetet. :-$
Lite svårt ska det väl vara? :beer:
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Aramis 19 mar 2012, 15:06

Tack Jensa!! Och tack till alla andra som gjorde detta till årets tävling!

Det här var ju bara så himla kul!! Finns inte en chans att det får dröja ytterligare fyra år till nästa gång - det här måste bli en årlig tradition!! Arrangörsmässigt var det top notch och stämningen var hela tiden på topp! Det enda tråkiga var väl när CB Racing-teamet råkade ut för missöde med trasig bana - tre ggr... Sånt är aldrig kul och jag förstår om de är besvikna och lider med dem.

Banan var annars helt fantastisk att köra när man väl blev lite varm i kläderna. Den var svår att köra snabbt i och det är precis som det ska vara! Den långa rakan var verkligen lång och bilarna fick ligga med nålen mot varvstoppet i några sekunder! Hårnål precis vid rakans slut var svårt men så himla rätt! När man väl hittade precis rätt bromspunkt i slutet av långa rakan höll kurvvakten fram händerna i tron om urkörning, men istället susade bilen igenom kurvan utan problem - nervkittlande och otroligt givande för en nörd som jag!

Jag måste ju även tacka mitt team som körde med hjärtat och njöt av varenda varv! Även om Dannes sista 20 varv var frustrerande med endast en koppartråd kvar på ena sidan av pickupen. Det räckte för att Danne skulle kunna ta bilen i mål och en seger som vi är mycket glada för!

Tack Janne på Slotshop för att du släpade med dig så mycket bilgodis och för att du alltid är så glad och trevlig! Men vad annars kunde man vara en sån här härlig dag? Ni som inte var där, se till att vara det nästa (år?)gång för det får inte missas!!

Grattis också till Janne L som glittrade ikapp med sin prisvinnande Porsche för bästa lackering. Jag antar att priset du vann kom till användning senare på kvällen hemma i tv-fåtöljen... :beer:

Slutligen vill jag tacka Nico för utomordentlig tävlingsledning och för att vår racing gentemot varandra var ärlig men ojuste. :thumb:


//Anders
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Nico 19 mar 2012, 16:36

Håll i hatten, nu går det undan!

Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Jormungandr 19 mar 2012, 18:03

jag tycker det är bra att du inte hymlar med att du går både över huvudet och bakom ryggen på folk :D schysst film! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Modellpularn 19 mar 2012, 21:17

Kul filmsnutt Nico! Man tror nästan att bilarna som kommer farande närmast kameran, ska åka in i den.... :rolleyes:
Ni hittade möjligtvis inte den felande backspegeln från Burströms bil?? Jag kan nog snida till en ny. De snea framfälgarna har jag faktiskt lyckats rikta till 98% perfektion. Bakvingen är limmad, så snart är den återställd i race ready condition. Lite lackbättring också, så gott det går... :rolleyes:
Modellpularn
Mekaniker
 
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 jan 2009, 09:08
Klubb: Stockholm Slotcar Club

Re: Tjockhult 12-hundra 18/3-2012

Inläggav Scalex 19 mar 2012, 21:32

Tummen upp för årets arrangemang :thumb: Blir svårt att toppa detta :D Som sagts tidigare så lyfter jag på sportmössan för Jensa och hans Crew , ingen nämnd ingen glömd. Stort tack till CB Racings Team Manager Christer som hade skruvat ihop ett kanonekipage till denna tävling som han sen skänkte till Hasses grabb :up: Fint gjort.

Tack till Mackan för lån av handtag och gott sällskap i teamet.

Som även sagts tidigare Grattis till Team Cobra :thumb: ni blev Mungon övermäktig ;-) men nästa gång då jävlar.....
Och vad säger man om Team Marmorhallarnas ekipage , en orgie i flake och klarlack . Best In Show även för mig.

Även en eloge till alla andra Team som var med och "kubbades & knuffades" på banan :thumb:

Tack för en toppensöndag . Nästa vecka blir det tävling i mörkaste Småland med MSRC. Får se om vi kan toppa det med
8 spår och en raka på 20 meter.
//J
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Slotcollector av STORT format :-)
Användarvisningsbild
Scalex
Kartläsare
 
Inlägg: 866
Blev medlem: 05 feb 2004, 23:31
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 65 gäster