TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 26 okt 2012, 22:15

Jag håller också med om att det är en djungel av artiklar att hålla reda på men Doc-z säger precis min åsikt så jag behöver inte utveckla mer! :-P

Nu har även Torbjörn anmält sig till tävlingen så nu är vi 15 st anmälda! Alltså endast en ynka plats kvar!!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 26 okt 2012, 22:17

Janne L skrev:Jo jag upplevde en del frustration i sökandet efter rätt delar, så det är skönt att den biten är avklarad, nu är det bara att vinna rejset kvar och det blir en baggis jämfört med fixandet av bitarna. Trycka rätt färg på motorfolien var inte det lättaste och däcken stinker fortfarande tändarbensin.
Janne L

Du har väl inte glömt att montera bladmagneterna inuti chassit? 8-)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Kristian 26 okt 2012, 22:39

Hur kan det vara en djungel av artiklar? En porsche och en babyking motor, det är väl bara 2 delar vad jag ser.
/Kristian
Tjockhult Racing Society
Användarvisningsbild
Kristian
Testförare
 
Inlägg: 2786
Blev medlem: 12 dec 2006, 12:03
Ort: Västerhaninge
Klubb: TRS

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 26 okt 2012, 23:04

Kristian skrev:Hur kan det vara en djungel av artiklar? En porsche och en babyking motor, det är väl bara 2 delar vad jag ser.

Ja, för att bilen ska bli enligt reglementet ja. Men det är ju en djungel av artiklar på webshopparna så om man t ex behöver köpa nån reservdel som gått sönder eller byta däck så kan det ju vara knepigt, det tycker t o m jag... :cuckoo:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 26 okt 2012, 23:19

Jag bumpar gärna Deltagarlistan och Reglementet ännu en gång!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Nico 27 okt 2012, 16:23

Ah, det ska bli riktigt nice med race snart. Men jag inser att det inte blir tal om någon shakedown för mig. Jag vet att motorkablarna är rätt inkopplade och att nya fälginsatser är på plats. Mer än så blir det inte för mig. 15 pers alltså, det blir displaybox och handtag endast i packningen, kanske en banan också:-) f ö taggar jag gärna med på pizza i halvtid om det är aktuellt.
See you guys.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Doc-Z 27 okt 2012, 17:34

Pirrar i kroppen o knoppen. Väntar otåligt på att dagen D ska infinna sig.
Ser fram emot en trevlig dag tillsammans med en massa glada vänner.

Kunde inte i min vildaste fantasi tro att den här klassen skulle bli så intressant.
Ioförsig så var ju målet för mig och Anders att försöka komma på hur man kunde göra dom här vackra bilarna roliga och trevliga att köra.
Efter mycket funderande och diskuterande. Så kläckte jag ideen. "Anders vad tror du om att sätta i en svagare motor. Typ babykingen? -Nja Janne. Det kanske blir för svagt. Bilarna kanske knappt går framåt. Då blir det ju ännu tråkigare, fast åt andra hållet. - Hmmmm. Men Anders det skadar ju inte att prova så får vi väl se vad som händer?"
Sagt o gjort. Babyking inhandlades. Monterades och snabbt ner till klubb banan för första testet.
Spänningen var på topp. Efter bara några varv. -Anders, kom hit och prova vad du tycker? Åh wow Janne det här var ju klock rent. Man vill ju inte sluta att köra. Det här klubbar vi. Hoppas nu bara att andra också gillar det här?
Ett par bilar fick då följa med till det eminenta TRS jubileet. För vidare utprovning. Succé. Kristian m.fl anmälde sig direkt på stående fot till tävlingen. 8-o
Hoppas nu bara att alla tycker att det här är en mycket rolig klockren klass. Framtids funderingar, att skapa en Porsche 997 cup eller serie med flera klubbar och banor inblandade?????

Någon borde tala om för NSR att dom skulle montera babyking motorn som original i Porschen, Corvetten och Audin istället för den så överdrivna motor som nu sitter original i bilarna.

Lasse Ä glöm inte att ta med dig det fina vädret ;-)
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Nico 27 okt 2012, 21:50

.... någon borde tala om för NSR att dom ska göra en riktig modell (Ferrari).
Framöver måste vi köra samtliga nsr gt-vagnar mot varandra.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 27 okt 2012, 23:24

Nico skrev:.... någon borde tala om för NSR att dom ska göra en riktig modell (Ferrari).
Framöver måste vi köra samtliga nsr gt-vagnar mot varandra.

En Ferrari 458 Italia GT2 vore ju inte fy skam...
...men att köra alla mot varandra kan tyvärr leda till att det blir Corvetten som blir förstavalet tyvärr. Är aldrig kul när det är en bil som är det givna valet och jag misstänker att det kommer bli så...
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Doc-Z 03 nov 2012, 18:18

Finns det någon som har köpt en av dom nyinkommna Porsche 997órna???

Om det sitter dom nya plast dreven och plast pinjongerna på dom nya Porscharna. Så rekomenderas det starkt att omgående byta ut dom till alu drev och mässing pinjong. Om ni vill att drivningen ska hålla hela racet ut?
NSR Porsche 917k Det är kärlek det.
Användarvisningsbild
Doc-Z
Mekaniker
 
Inlägg: 398
Blev medlem: 03 maj 2007, 04:01
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav JAbyJR 05 nov 2012, 22:08

Hej

Är det någon samåkning från Sthlm till TDS planerad??

Jag kan köra norra vägen från Vällingby om någon vill åka med. :)


HappyLaps
Torbjörn
jungeby.racing@tele2.se
Användarvisningsbild
JAbyJR
Braidsbytare
 
Inlägg: 73
Blev medlem: 05 nov 2008, 20:45
Ort: Vällingby
Klubb: KSRC/AU

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Lempa 06 nov 2012, 02:40

Tjena Porsche boys!
Ser storligen fram emot att få komma och hälsa på er däruppe och få gå loss på er bana till helgen! :)

Har med en viss möda och en hel del besvär nu handlat både inrikes o utrikes, byggt ihop, lagt ned ett antal timmar till trimning, och NU upptäcker jag att reglementet ändrats/uppdaterats utan att det stått något om detta i denna tråd. Kanske är det det som menas med "bumpa"...?
Upptäckte det mest av en slump då jag fick ett infall av att dubbelkolla.

Inget höggradigt i skillnad iofs, men det är nu tillagt att pickup-armen ska vara fastskruvad. Hade ju kopierat reglerna tidigare där inte detta fanns med, och det är efter dem jag monterat delar och injusterat tre bilar som ska vara med hos er. Har provat med fastskruvad PU-arm under utprovningarna, men det kändes klart sämre. Bara att börja snurra varv igen för att hitta och ev skruva om dem mao, men det löser sig såklart.

Nu har jag gnällt färdigt! 8-) :D

Är fullt övertygad om att det blir skitkul oavsett vad!

/Lemmy Motorhuv
Användarvisningsbild
Lempa
Mekaniker
 
Inlägg: 323
Blev medlem: 13 dec 2005, 03:25
Ort: Lund

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 06 nov 2012, 03:07

Du har helt rätt Lempa! Jag såg att jag missat det och därför la jag till det i reglementet. Vi har inte testkört med den löst så jag kan inte säga om det gör nån skillnad men självklart skulle jag talat om att jag lagt till det. Stockholmarna och vi har ju tidigare kört Porscharna i tävling och då var det fastskruvad pickuparm som gällde så därför kör vi vidare på det.

Det som märks är att Porscharna lätt lyfter ur fram vid närkontakt med annan bil men själv på banan går den kanon! Om det visar sig på träningen att bilar flyger ur till höger och vänstet får vi ta ställning till det då men jag tror det kommer gå fint!
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Aramis 06 nov 2012, 08:38

Jag vill upplysa om att det kommer bli trångt i lokalen så jag ber er att packa lätt. Det kommer inte finnas mer än 3-4 mekplatser, varav en med lödkolv.

Inser att vi behöver öppna lokalen aningen tidigare så jag kommer ner senast 8.30 så det hinns med genomgång och besiktning. 10.00 SKA starten gå och halvtid och lunchbreak blir 12.30-13.30 på den närmaste pizzerian. 16.00 ska allt vara över och en liten prisutdelning ska äga rum.

Efter racet testar de som fortfarande inte fått nog av bilbana lite LMP av blandade sorter.

Det kommer finnas gratis kaffe, läsk för en femma och chokladbitar för en tia. Självklart tillåtet att ta med smörgås, banan, energidryck, whisky (för den som nu har fått utskrivet av läkare), yoghurt etc.

Dessvärre blev den tänkte race-fotografen tvungen att lämna återbud då han redan varit uppbokad på ett dop sedan länge (den typiska manliga glömskan). Men jag kommer ta med min kamera som jag hoppas kommer användas av den som vill närhelst den vill för att fånga så mycket som möjligt av det roliga. :-)

Det viktigaste som ni ska ha med er förutom bilarna är ett sjuhelsikes glatt humör! Må gladaste man vinna! :beer:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TDS - NSR Porsche 997 GT3 RSR - 2012-11-11

Inläggav Gulf Persson 06 nov 2012, 09:25

Ser också fram emot detta mycket, ska bli hur kul som helst. Väntar dock på leverans av de sista delarna (pinjong), som jag glömde beställa första gången, men det ordnar sig nog... Angående samåkning från Stockholm så far jag södra vägen då istället ifrån Tumba om någon vill haka på. Har 5 platser över i bilen.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster