TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav BeO 27 okt 2013, 19:51

Riktigt, riktigt trevligt och kul :D

Tack!

/BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 27 okt 2013, 22:37

Tack till samtliga som deltog/närvarade vid detta Formula 1 (ett) race.

Extra tack till Älfvåg som alltid packar en usb-sticka med racescheman. (jag glömde det hemma).
Trippeldubbeltack till Uffe som med kort varsel petade ihop förlängning med tillhörande anslutningsbox. Grymt sa grisen och du har satt din alldeles personliga stämpel på bygget. Nice!

Riktigt kul att se alla fantasifulla liverys på banan.När jag inte körde eller kurvvaktade blev jag helt matt av att spana in alla fräscha bilar. Jag vet att det kommer dyka upp ett riktigt nice livery till snart med mycket personlig prägel på - kommer att bli spännande o se. Nej det är inte något eget krafs jag pratar om.

Racet körde vi bra. De förmodade eller förväntade sammanstötningarna var inte särskilt många och man kunde verkligen njuta. Det var bara när jag körde ett av mittenspåren som jag tappade fokus efter en resa ner i golvet. Vette sjutton bad jag höll på med!
Tight blev det i a f - var det här första gången vi hade delad seger över mållinjen? Jag och Kristian har gjort det förr fast i kortare klubbrace.
Nu återstår att se om jag får ordning på min gr5-bil och kan dyka upp på nästa tävling.

Igen, tack allihopa!
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav JensaPson 28 okt 2013, 10:45

Jaha! Och hur gick det då? En tävling utan resultat och bilder är som kaffe utan kopp. Bara trist när kaffet hamnar på golvet och stänker på kläder och möbler.
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 28 okt 2013, 11:36

JensaPson skrev:En tävling utan resultat och bilder är som kaffe utan kopp.


Äh, det viktiga är väl inte resultatet utan att deltaga :-P Jag kan avslöja så mycket att jag inte vann :rolleyes: men kul hade jag, som man alltid har när man tävlar med och mot alla dessa gentlemän och deras fantastiska maskiner. Tusen tack till Nico för att han en än gång hissade ner JLS från himlen så vi fick tävla på denna gudabegåvade bana. Skoj!
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav JensaPson 28 okt 2013, 11:58

Gulf Persson skrev:
JensaPson skrev:En tävling utan resultat och bilder är som kaffe utan kopp.


Äh, det viktiga är väl inte resultatet utan att deltaga :-P Jag kan avslöja så mycket att jag inte vann :rolleyes: men kul hade jag, som man alltid har när man tävlar med och mot alla dessa gentlemän och deras fantastiska maskiner. Tusen tack till Nico för att han en än gång hissade ner JLS från himlen så vi fick tävla på denna gudabegåvade bana. Skoj!


Kanske inte snabbast "G"Ulf men förmodligen en av dom snyggaste bilarna på banan?
Det kommer man långt med ibland ;-)
http://www.tjockhultrs.se

Hur långt är ett snöre?
Användarvisningsbild
JensaPson
Veteranracer
 
Inlägg: 4931
Blev medlem: 05 feb 2007, 21:52
Ort: Nacka
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 28 okt 2013, 15:07

JensaPson skrev:Jaha! Och hur gick det då? En tävling utan resultat och bilder är som kaffe utan kopp. Bara trist när kaffet hamnar på golvet och stänker på kläder och möbler.


Lite osäker på om det var jag eller serie-direktörerna som skulle släppa resultat. Men i egenskap av banägare så ... här har'u hummern... Bilderna ploppar väl upp på facebook i TRS sektionen vartefter.
Bilagor
resultat.jpg
resultat.jpg (96.51 KB) Visad 23229 gånger
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Lasse1930 28 okt 2013, 19:48

Nico skrev:Lite osäker på om det var jag eller serie-direktörerna som skulle släppa resultat. Men i egenskap av banägare så ... här har'u hummern....

Det uttalades väl aldrig riktigt vem som skulle göra vad, men jag är tacksam att du gjorde det, jag har inte haft en ledig minut sen loppet i lördags; det är först nu jag sätter mig ner och kollar av vad som hänt.

Ja, det blev en mycket tight tävling och skillnaden var på intet sätt stor. Jag vill tacka Nico för utmärkt värdskap och alla andra för mycket trivsam samvaro. Och inte minst Herr Kvist som tog sig an mitt, som det visade sig, förbannade krondrev, vilket innehöll grader som min klena syn inte upptäckte, men som den unge gentlemannen såg direkt.

Tack alla, och väl mött en annan gång! Gr5-löpet är jag förhindrad att delta i.

//Lasse
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 29 okt 2013, 01:45

Jag hann precis knåpa ihop Resultatlistan innan jag drog till jobbet. Där återfinns Nico överst medan jag är överst på Nicos lista. Så rättvist så! Delade vinster borde vi ha fler ggr, kanske redan i Gr 5?

Lasse, jag har fortfarande bra ögon i några år till sen avtar synen sakta men säkert så då famlar vi båda i dimman. Jag hjälper självklart att fixa bilar oavsett vems det är. Det är ju roligast om alla har njutningsfulla bilar att köra som går likvärdigt fort. Har faktiskt inte en aning vem som hade den snabbaste bilen i lördags. Alla såg ut att gå likvärdigt faktiskt men vissa hade mer tendenser att lyfta ur. Även jag och Nico som t o m hamnade på golvet en gång!

Kul var det och JLS inbjuder verkligen till härlig körning. Efter racet när vi pumpade stenhårda varvtider med NSR Porscharna var det overkligt jämnt. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Jormungandr 29 okt 2013, 09:08

tack för ett trevligt race med gott sällskap, goda korvar och en god IRL nätbutik! bilen blev klar samma morgon så några tester eller inkörning var det inte tal om. Den hängde med riktigt bra, men spårade ur väldigt lätt, men till nästa gång så har jag förhoppningsvis sorterat ut de problemen. och så fick jag tag i en ny bil att lackera om till nästa tävling, för det är så härligt att jobba under tidpress :rolleyes: Skämt åsido, denna gång har jag mer tid och har faktiskt redan lagt på kulör på vagnen. Ha det gött gubbar tills vi ses nästa gång! :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 29 okt 2013, 09:48

Aramis skrev:Jag hann precis knåpa ihop Resultatlistan innan jag drog till jobbet. Där återfinns Nico överst medan jag är överst på Nicos lista.

Vi är så förbannat ödmjuka! 8-)

Aramis skrev:Alla såg ut att gå likvärdigt faktiskt men vissa hade mer tendenser att lyfta ur. Även jag och Nico som t o m hamnade på golvet en gång!

Jag reflekterade lite över det där med utslagsgivande extra heat/kval vid delade positioner. Sedan 1-2 år tillbaka i klubben har vi bara låtit positionen förbli delad - och förarna har fått dela på poängen för 1-2 plats.
Om en förare tar sig till delad seger med vild körning och låga varvtider samt fler avåkningar, och den andre med stabil och spårsäker körning så känns det kanske inte helt fair att ställa körstilarna mot varandra i en kortare stint.

Nu har jag tre uppdrag på bordet;

1. Få ordning på GT2 bil till TRS-serien.
2. Få ordning på Gr5 bil utifall jag kan vara med i TT5 4/5.
3. Tune'a in Revell nascar till serie.

Bäst att låta bli sprayburkarna så att det blir någotning gjort. Men nu har jag två riktigt feta liverys till All Slot Car klara. Bara att börja mäta och skapa dekaler.
<3
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Aramis 15 nov 2013, 02:29

Hej hopp!
Vilka är det som kommer och kör deltävling 4 i TT5 nästa helg? Vet att några hade förhinder.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Gulf Persson 15 nov 2013, 09:05

Jag kommer till Eskilstuna om inget oväntat inträffar vilket jag inte tänkt att det ska göra :suspect:
Blir kul :)
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Nico 15 nov 2013, 11:01

Kan inte komma, tyvärr.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav Janne L 15 nov 2013, 12:47

Jag tänkte komma till Gr5 tävlingen. Blir det någon försäljning av matliknande företeelser.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: TT5 - TRS TDS 5 Race Series 2013

Inläggav BeO 15 nov 2013, 19:55

Räknar oxå självklart med att delta!

/BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster