TT6 - 2014

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: TT6 - 2014

Inläggav Gulf Persson 20 mar 2014, 14:41

Har även jag den dåliga nyheten att inte kunna närvara på söndagens tävlingar, ensam hemma med två barn. De två sista så har jag mig veterligen första tjing på kalendern vad det verkar som i alla fall.. :sceptic:
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: TT6 - 2014

Inläggav Jormungandr 20 mar 2014, 17:42

Tråkigt Janne. det kommer inte att bli samma sak utan dig.. :Oops:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Aramis 20 mar 2014, 19:58

Är det fler som ämnar lämna återbud? Jag behöver veta hur många som kommer senast imorgon kväll. Är ju lite att planera när två klasser ska blandas samtidigt.

Kram
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Jormungandr 20 mar 2014, 22:52

Vad tusan Uffe! Missade ditt inlägg först. Jag har roliga grejer att visa dig. ville även se dina underbara små kreationer fräsa runt på vår bana ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Lasse1930 21 mar 2014, 09:20

Jag kommer att närvara, i a f kroppsligen, mentalt får dagsformen avgöra.
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: TT6 - 2014

Inläggav Nico 21 mar 2014, 11:58

Jag kommer.
Har en leverans av bord att genomföra. Inte klart om det blir före eller efter. Blir det före så meddelar jag detta senast lördaf f m. Det kan nämligen innebära att jag kommer lite sent.

Packar lite f1'a (formula 1), Gr5 18k, Stcc och självklart de vagnar som är tilltänkta för söndagens batalj.

Ser gärna ett besök på pizzerian i halvtid eller så.

*blötfranska*
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT6 - 2014

Inläggav Aramis 21 mar 2014, 13:57

Nico skrev:Jag kommer.
Har en leverans av bord att genomföra. Inte klart om det blir före eller efter. Blir det före så meddelar jag detta senast lördaf f m. Det kan nämligen innebära att jag kommer lite sent.

Packar lite f1'a (formula 1), Gr5 18k, Stcc och självklart de vagnar som är tilltänkta för söndagens batalj.


Bra bra. Hade tänkt be dig packa med några bilar däribland Gr 5-bilen med influensa (Mabuchi - prosit).

Nico skrev:Ser gärna ett besök på pizzerian i halvtid eller så.

*blötfranska*


Det är faktiskt nåt vi kommer göra! Mysigt med en promenix till den lokala fyllehängs-pizzerian och mumsa i sig i kör. :up:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Nico 24 mar 2014, 08:27

Aramis skrev:
Nico skrev:Ser gärna ett besök på pizzerian i halvtid eller så.

Det är faktiskt nåt vi kommer göra! Mysigt med en promenix till den lokala fyllehängs-pizzerian och mumsa i sig i kör. :up:


... och inte fan blev vi besvikna heller. Krossat glas, omkullvälta stolar och Janis Joplin mitt i allt. Precis likadant såg det ut i Equipe Signorellis garage efter avslutat race. Ja, Janis Joplin var väl inte där dock!

I LMP (Lousy Model Prototype) genomförde jag min sämsta tävling ... stjärnstopp! Det finns inget att säga om det. Jag var kass, bilen var kass. Jag kom inte sist i a f.

GT(2?) blev på sitt sätt en mardröm också, frånåkt av Team Sweden och hela högen. Det var inte vad jag hade planerat för men så blev det. Men jag ska försöka hitta däck med übergrepp i och komma igen. Corvetten ska ha revansch helt klart och det råder ingen tvivel om att greppnivån var i helt olika klasser mellan vissa ekipage. Bara att ta fram trolldegen och leverera.

Bilder på de startande....
Jag har ingen koll på vem som bygger och lackar vems bilar, men Peter hade snyggast bil i båda klasserna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Grym körning och grattis till dagens värdiga vinnare som roddade hela racet, och vann båda klasserna. Du borde få totalt 44 poäng för dagens insats Anders!

Kul med nytt blod i klubben och några nya fejjor! Tack för ännu en avkopplande dag i Eskilstuna.

P.S
Janne för helvete... gå tillbaks till egna liverys igen. Att bara måla svenska flaggan är att kasta lackerings-talang i sjön!!
;-)
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT6 - 2014

Inläggav Aramis 24 mar 2014, 15:16

Nu ligger resultatlistorna ute:
LMP
GT2

Hinner inte med någon djupare analys av racen men jag vill tacka alla som kom! Vi hade j_ligt kul!!

Skrattade gott åt det du skrev Nico! Janis var på nåt lustigt sätt dagens höjdpunkt!

Kram så länge!
:checkeredflag:
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Nico 25 mar 2014, 11:26

Öhum, jag har tio poäng i serien? Jag borde bara väl bara ha tre poäng?

14,10,8,7,6,5,4,3,2,1 right?
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT6 - 2014

Inläggav Jormungandr 25 mar 2014, 16:21

alla som körde i söndags var inte med i serien. Poäng delas endast ut bland seriedeltagare så du fick betydligt mer poäng än vad som speglas i ditt resultat. :thumb:
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Aramis 25 mar 2014, 17:46

Nico skrev:Öhum, jag har tio poäng i serien? Jag borde bara väl bara ha tre poäng?

14,10,8,7,6,5,4,3,2,1 right?


Yes, stämmer som Marcus skriver. Vi hoppar över Landrud, Simon, Viktor och Gunnar.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Aramis 01 apr 2014, 15:15

Har nu gått över en vecka sedan dubbelracet och jag vill göra en liten analys av klasserna:

LMP
Snabba som satan, om man nu fått ordning på grejerna vill säga. Snabbaste kombon blev Slot.it AW Flat-6 med N22-däck. De fem snabbaste förarna hade alla den konfigurationen.

Enligt mig en väldigt rolig klass och LMP ska ju vara den snabbaste klassen om man ser till verkligheten. Vet att många anser att snabbt är lika med jobbigt och tråkigt att köra men om det är någon klass som ska vara snabb så är det denna!


GT2
Nico/TRS bakade ihop ett GT-tänk med Babyking-motor i valfri GT3-bil och skapade klassen GT2. NSR, Scaleauto, Black Arrow eller HRS-bygge med Babyking gör att alla blir tänkbara vinnarbilar. Den här gången drog en HRS-bil det längsta stråt men det hade lika gärna kunnat vara Black Arrow eller NSR. Nu hade vi ingen Scaleauto med i den här tävlingen men jag ska skaffa en och rejsa med vid nästa tillfälle.

Också en väldigt snabb klass men differensen mellan förarna var betydligt mindre. Jag älskar GT-bilar och med detta reglemente blir bilarna både snabba och så otroligt körbara, vilket gör det här till min nya favoritklass.


Jag önskar input från så många som möjligt för nu pratas det om "Mabuchi 18k i klass hit och klass dit" och det är iallafall inte något som jag tycker verkar så himla roligt.
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: TT6 - 2014

Inläggav Nico 01 apr 2014, 18:48

Snabb, kort och koncis input.

Jag gillar gt2, gillar den som en spitze-klass. Vill tävla massor i den här klassen. Min enda tanke är om man inte skulle klämma in en redig minimivikt? Man inser redan nu att blackarrow kommer stå i en egen klass.

Lmp är inte vackra bilar - och aningens för hetsiga för min smak. Men F1 och lmp ska vara snabba. Jag kommer fortsätta kämpa för att ta hem tredjeplatsen 8-) Men snabbare än såhär får en klass inte bli. Inte på banor med max en raka på 4m.

Vad beträffar mabuchi i gr5 så är det en intern grej. No worries.
Always try to out-perform the car you are racing!
Användarvisningsbild
Nico
Messerschmitt
 
Inlägg: 11275
Blev medlem: 26 apr 2004, 10:58
Ort: Stockholm
Klubb: TRS

Re: TT6 - 2014

Inläggav Janne L 09 apr 2014, 10:29

På söndag är det dags för näst sista deltävlingen i TT serien, vi kör Historic Open på TRS bana, välkomna
Ta med matsäck.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 75 gäster