Reglemente för GT/LMP klassen som kommer att köras på Largasso Raceway hösten 2012.
Tillåtna bilar:
Slot.It:
Audi R18 TDI
Porsche 911 GT1 EVO98
Lola B09/60
Nissan R390 GT1
Nissan R390 LT
Audi R8C
Ferrari F40
McLaren F1 GTR
NSR:
Audi R18
Chevrolet Corvette C6R
Audi R8 LMS
Porsche 997 GT3 RSR
Mosler MT900 R
Kaross: Original (Får lackeras)
Chassi: Original (Valfri motorvagga)
Inredning: Original eller lexan (lexaninredningen måste vara avsedd för bilen)
Motor: Valfri, max 25000rpm
Krondrev: Valfri
Pinion: Valfri
Framaxel: Valfri
Bakaxel: Valfri
Bearings: Valfri
Framfälgar: Valfri
Bakfälgar: Valfri
Framdäck: Valfri
Bakdäck: Valfria Slot.it Gummidäck
Pickup: Valfri (svart rekommenderas pga att annars kan läsgafflarna i banan ha svårt att detektera bilen)
Braids/strömflätor: Valfri
Motorkablar: Valfri
Magnet: Ingen
Belysning: Ja (Valfri tillverkare)
Endast trimdelar från Slot.It och NSR får användas om inget annat anges.
Det är tillåtet att blanda delar från tillverkarna i bilen. (T.ex det är OK att ha Slot.It drev i en NSR.)
Kaross måste täcka däck sett ovan ifrån.
Backspeglar, vingar m.m. skall sitta på bilen vid start i första heatet.
Det som inte uttryckligen är tillåtet är förbjudet. Fråga om det är något som är oklart.
Format:
Fyra heat om 10 minuter, ett per spår. Under varje heat kommer ljuset i lokalen att släckas under 4 minuter. ett heat kommer således att köras enligt följande: 3min i ljus, 4min i mörker och 3min i ljus.
Efter träning och innan start lämnas bilarna för besiktning och sedan står bilarna i Parc Fermé. Funktionär ser till att bilarna står på banan till start. Således tillåts inget mekande mellan heat.
Då antal varv skall bokföras efter ett heat är det antal varv som står på datorn som gäller och inget annat.
Frågor på reglementet besvaras av Henrik (Trampled_Underfoot).
/ H