Bildgåta v4.17(TM)

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v4.17(TM)

Inläggav Ravajack 23 nov 2005, 19:21

Hidden Valley Raceway var tydligen inte tillräckligt väl gömd i den australiska utmarken...
Stirling Moss har uppenbarligen blivit ordentligt varm i kläderna och var först att hitta fram även denna omgång.
Grattis till ännu en Guldstjärna! :thumb: . Därmed knappar den gode masen Moss in på ledarduon Björne & Snigel, som nu får passa sig för denna högst seriösa attack bakifrån...

I bonusbranschen tilldelas Moss även en liten stjärna för den åskådliga bautabilden i prunkande kulörer över gåtlösningen. Grattis igen!

Även ymigs får en bonusstjärna för kort och pregnant info i ämnet, liksom Björnen för ytterligare påfyllning i samma ämne.
Grattis till er båda. :thumb:

srsowö, slutligen får även han bonus för den intressanta upplysningen att han har haft kusiner i Darwin, vilket Intresseklubben härmed nogsamt antecknat. :beer: Vi ser fram mot fortsättningen på detta rafflande avslöjande:
srsowö skrev:Jag ber att få återkomma i detta oerhört spännande ämne!


Tabellen så, efter denna omgångs ymniga stjärnregn (nu gäller det hålla tungan i rätt mun...):

Björnen = 6,5 stjärnor
srsowö = 6,5 stjärnor
Stirling "Brooklands" Moss = 3,5 stjärnor
BIGBOI207 = 2 stjärnor
ymigs = 2 stjärnor
bscc1 = 1,5 stjärna
bruce = 1 stjärna
zippo = 1 stjärna
Ghost = 1 stjärna
Ravajack = 0,5 stjärna

Styr vi så kosan bortvart för nästa anhalt på vår lilla odyssé.
Nämligen hit. Men var?

Bild

Åsså bonuschansen som vanligt. Glöm inte den!
(Se bara ovan hur givande det kan vara... :D :D :D )
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav bscc1 23 nov 2005, 20:15

Indianapolis Raceway Park, ej att förväxla med Indianapolis Motor Speedway.
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Inläggav BRM V16 23 nov 2005, 20:31

Här kan man läsa en del om Indianapolis Raceway Park. http://www.na-motorsports.com/Tracks/IN/IRP.html#HotLap
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav BRM V16 23 nov 2005, 20:32

Samt titta på en karta över banan. http://www.na-motorsports.com/Tracks/IN/images/irp.gif
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 23 nov 2005, 20:45

Vädret på arenan ifråga är just nu molnigt och blåsigt, med syd-sdyvästlig vind. Det är bara 6 grader varmt, men känns som 1! Luftfuktigheten är 64 %. Ungefär som i Örebro alltså.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 23 nov 2005, 20:57

bscc1: Passa dig noga! Jag vet var du bor. Och snart har jag nya glasöogon också, så jag hittar dit...

BRM V16: Du har inte tid att leka med bildfrågor, du ska skriva ett referat från vår senaste GT-tävling. Och är inte du diskad för alltid för att delta i dessa tävlingar? Bortbyting!

Sammantaget: Ge tusan i dessa frågor! Det är jag som ska ta dem!!! Jag orkar inte mer nu ... är helt slut ... sömnlös ... båda mina arbetsplatser övergivna ...
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav BRM V16 23 nov 2005, 21:07

SRSoWÖ skrev:
BRM V16: Du har inte tid att leka med bildfrågor, du ska skriva ett referat från vår senaste GT-tävling.

Jo men jag glömde protokollet hemma. :red:
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav bscc1 23 nov 2005, 21:34

srsowö skrev:bscc1: Passa dig noga! Jag vet var du bor. Och snart har jag nya glasöogon också, så jag hittar dit...


Ha!
Om man kunde spela på att du skulle tappa bort dom nya glasögonen också skulle man inte ens få pengarna tillbaka. Och att spela på motsatsen, d v s att du skulle lyckas behålla dom är som att spela på Elvis återuppståndelse...
bscc1
Depåman
 
Inlägg: 222
Blev medlem: 18 mar 2004, 13:52
Ort: Motala
Klubb: WSCC

Inläggav jomol22 23 nov 2005, 23:34

För övrigt såg jag nyss "Lasermannen" på statstelevisionen. Och se på f-n, han var biografmaskinist!!! Polisen skulle redan från början frågat en biografmaskinist:
"det krävs tydligen en biografmaskinist för att avslöja en annan biografmaskinist...
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 24 nov 2005, 10:32

Nu är det väl som så att herr Ausonius förevisade ganska så ekivoka alster på sin biograf, men det kanske man som biografmaskinist i Örebro tvingas mata projektorn med också? Vem vet, marknaden bestämer ju som sagt. Kanske är det så att man i Örebro har klar överrepresentation av ensamma män med stort behov av kärlek (om än konstlad sådan i filmformat).

Vet inte men.. (sitter o tänker här).. denne Laserman blev som bekant alltmer aggresiv, vet inte om det var själva lasrandet, taxiverksamheten, eller om det var just bioförevisandet som orsakade detta. Jag tycker jag på nåt sätt kan förnimma viss instabilitet och kraftiga humörväxlingar även bland Örebros maskinister. Är det så att man sakta men säkert utvecklar galenskap och ilska på grund avv ymnigt filmvisande? Forskningen står nyfiket och förstummat och avvaktar utvecklingen.

Jo, och så.. såklart Indianapolis Raceway Park - en detalj som ni övriga kanske missat - mannen nere till höger i bild, i grön keps. Har ni uppmärksammat att hans läskedryck, Dr. Pepper, faktiskt är av "Light-version". Han har nämligen börjat tänka allvarligt på sitt sockerintag sedan sin 40-årsdag, den 10:e oktober i år. Synd att övriga missade detta. Tur att jag var på plats att tillägga. :)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav BRM V16 24 nov 2005, 10:42

Hurvida björnen anser dessa alster vara ekivoka är en fråga han får besvara själv. Film på ROXY http://www.bioroxy.orebro.se/ :P
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 24 nov 2005, 11:07

Ahhhhh!! :o

Vems kusin, brylling, släkting eller bortbyting är detta??
Klart fall av för stark exponering av explosiv film och/eller ekivokt innehåll!

Bild

Källa: BioRoxy
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav BRM V16 24 nov 2005, 11:11

Haha!
Det lämnar jag med varm hand till han som fortfarande jobbar där. :taunt:
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav BRM V16 24 nov 2005, 11:20

Nallen skrev:
Jag tycker jag på nåt sätt kan förnimma viss instabilitet och kraftiga humörväxlingar även bland Örebros maskinister.

Jag blir så förbannad, humörväxlingar i helvete heller jag är alltid lugn :x
God syn du har, kan du inte visa var han med dr Pepper står. :wink:
Fender to Fender i´m a hell of a bender.
Användarvisningsbild
BRM V16
Mekaniker
 
Inlägg: 426
Blev medlem: 10 feb 2005, 21:47
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 24 nov 2005, 11:32

I böjen nere till höger. Han har nyss hoppat av bussen. Står på gräset, han med vita gymnasitkskorna, ser du? :)

Äsch.. jag zoomar på burken så ser du:



Bild

:)

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 58 gäster