Bildgåta v4.18(TM)

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåta v4.18(TM)

Inläggav Ravajack 24 nov 2005, 22:32

Det var ett tag sedan bscc1 visade framfötterna, men Indy Raceway Park gick han inte bet på. Först var han dessutom. Grattis till en ny guldstjärna! :thumb:

I bonusbranschen firades inga större lagrar, förutom Björnen som skärpte blicken, bytte skepnad till Örnen och upptäckte en burk Dr Pepper i publikhavet. Läskigt värre!

Vad säger man? I krig och kärlek är ju alla medel tillåtna, och med bara en bonuspoäng från slutseger (1/2 stjärna) får man förstå att Björnen blir lite ivrig och möjligen ser i syne. Vi andra som inte är lika fartblinda såg naturligtvis att det var en Cherry Coke och inget annat.

Sorry, Björnen, du får nog vässa brillorna ett varv till. :taunt:

En annan läskig typ, John Ausonius, ger heller ingen bonus, trots att även han tydligen varit biografmaskinist.. (Hela världen tycks plötsligt vara befolkad av representanter för denna tvivelaktiga näring!)
Jag säger bara: Passa er!, ty er vördade täflingsledare haver skådat nämnde laserfigur på närmare håll än ni anar... (Ny tävlingsidé: Gissa Ravajacks roll i den pågående TV-serien. Hmmm....)

Alltnog, tabellen efter sistlidna holmgång:

Björnen = 6,5 stjärnor
srsowö = 6,5 stjärnor
Stirling "Brooklands" Moss = 3,5 stjärnor
bscc1 = 2,5 stjärna
BIGBOI207 = 2 stjärnor
ymigs = 2 stjärnor
bruce = 1 stjärna
zippo = 1 stjärna
Ghost = 1 stjärna
Ravajack = 0,5 stjärna

Och så var det dags att knalla ut i naturen.
Var kan detta skogsskifte ligga?

Bild

Behöver jag nämna bonuschansen?
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav Stirling Moss 25 nov 2005, 01:40

Jag tycker det påminner om Rafaela, Santa Fe, Argentina med sina chikaner
Nedan affisch från 1967 ,( layouten till höger visar dock inte mycket till chikaner)

Bild


Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav Storabjörnen 25 nov 2005, 08:18

Jo, det kan det nog vara, men det är väl så att den ligger i Rafaela, och tävlingar som går/gått där benämns t.ex "Rafaela Indy300" etc. men jag vill vidhålla att det är stan vid vilken banan är belägen som heter Rafaela.

Själva banan heter väl, om man ska vara korrekt: "Autódromo Ingeniero de Juan R. Bascolo".

/b. (petig)
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav Storabjörnen 25 nov 2005, 08:26

Bilden som herr Moss fått tag på ligger dock mig rätt varmt om björn-(örn?)hjärtat. Så pass att jag måste kommentera den. Den är nog tagen från "GPL Track Data Base" eller "Bapom" (Big @$$ Pile o' Maps) och är ett nedladdnigsbart race-program, färdigt att matas in i F1-simulatorn Grand Prix Legends skapad av utvecklarna Papyrus. Den är tänkt att användas då man har laddat ned och installerat själva banan i GPL. Finns så enormt många banor till den simulatorn, så man har gjort en hel sajt med bara programomslag och kartbilder för dem. Varför den kartbild som Moss visar upp ser lite "naken" ut är för att man säkerligen bara modellerat själva rundbanan för spelet. Inte de banpartier som ligger innanför.

/b.
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav RaceTG 25 nov 2005, 08:37

I denna tråden från ett annat forum finns det en del bilder och resultat från Rafaela och den inhemska F1 serien som kördes där.

http://forums.atlasf1.com/showthread.php?s=&threadid=71916

/TG
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Inläggav Storabjörnen 25 nov 2005, 08:45

Vilka fantastiskt sköna bilder, RaceTG!
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav RaceTG 25 nov 2005, 08:46

Ytterligare lite info om banan.

http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/rafaela.html

/TG
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Re: Bildgåta v4.18(TM)

Inläggav jomol22 25 nov 2005, 10:33

Ravajack skrev:En annan läskig typ, John Ausonius, ger heller ingen bonus


Nej, det hade jag inte förväntat mig heller.

biografmaskinist.. (Hela världen tycks plötsligt vara befolkad av representanter för denna tvivelaktiga näring!)


Vadfalls? I filmens barndom blev biografägarna ofta smått förmögna, trots (eller snarare tack vare) att det rapporterades få besökare. Nuförtiden är kollen mkt hård och yrket är oantastligt. P-filmer hör inte heller längre hemma på biografer.

Jag säger bara: Passa er!, ty er vördade täflingsledare haver skådat nämnde laserfigur på närmare håll än ni anar...


Va va? Kom igen, det är väl inget att hålla på!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav RaceTG 25 nov 2005, 12:57

En koppling till Sverige kan skönjas i det faktum att David Earl Savage Jr. även kallad "Swede" :thumb: körde ett antal lopp på denna bana. Dessutom finns en liten koppling till vår ädla hobby genom Hot Wheels "Sizzler" finns för att hedra Swede Savage's 1971 AAR Eagle #42.

Bild

Mer information om det hela finns här:
http://swedesavage42.tripod.com/1971.html

/TG
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Inläggav RaceTG 25 nov 2005, 12:58

Aargh!!! Irriterande! :x

Nåja, via länken ser man bilden på den lilla bilen i alla fall!
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Inläggav RaceTG 25 nov 2005, 13:09

I september 2004 skedde en stor krasch under en tävling på Rafaela. 14 bilar var inblandade och en förarare fick medvetslös transporteras från banan. Otäckt!

/TG
Användarvisningsbild
RaceTG
Kartläsare
 
Inlägg: 954
Blev medlem: 31 maj 2005, 20:29
Ort: Göteborg
Klubb: FROG

Inläggav Stirling Moss 25 nov 2005, 13:16

Även jag var in på denna "Swede"- sida, sent igår kväll ( natt )

Enda kopplingen till Sverige verkar vara denna att han var blond och fick därför smeknamnet Swede.

Dock en trevlig sida med många fina bilder

Moss
Användarvisningsbild
Stirling Moss
Kartläsare
 
Inlägg: 865
Blev medlem: 06 apr 2004, 23:49
Ort: Mora/Hedemora

Inläggav Ravajack 25 nov 2005, 14:42

Sorry, men då hela flocken nu tycks ha gått rejält vilse i pannkakan efter Moss inledande gissning, meddelas härmed att denna bildgåta icke, upprepar ICKE, har någonting med vare sig Rafaela, Santa Fe eller Argentina att göra. :( :( :(

Ledtråd: Helt fel kontinent.
Börja om från början, glöm Sydamerika och allt ni hittills luskat fram i just detta ämne.
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 25 nov 2005, 14:45

Tack för det. Jag tyckte det saknades en hel del, och letade vidare, men har nu faktiskt gett upp.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav jomol22 25 nov 2005, 15:09

Jag tror det är en testbana igen. Fast det vete f-n vilken!
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Nästa

Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster