Bildgåtan v3-vinnare

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Bildgåtan v3-vinnare

Inläggav Ravajack 30 maj 2005, 12:12

Ladies(?) & Gentlemen - We have a Winner! :thumb:

Så var det klart. :(
Inte helt oväntat blev det srsowö som plockade hem slutsegern i denna version av Bildgåtan. Alltid alert stod han i en klass för sig när det gäller kunskaper och svarsfrekvens, trots fläckvis segt och envist motstånd från främst ymigs, Björnen, teepee och bssc1.
mojo inte att förglömma... :D

Mitsubishi Model A från 1917 (restaurerad) var helt korrekt svar i omgångens, som det visade sig, sista gåta.
Och Mitsubishi står för "Tre diamanter", bonusen också korrekt.

Full pott således för srsrowö i omgången, och därmed erforderliga sju stjärnor för slutsegern.

Tabellen:
srsowö: 7 stjärnor
mojo: 3 stjärnor
teepee: 3 stjärnor
Björnen: 2,5 stjärnor
bscc1: 2 stjärnor
ymigs: 1 stjärna
racer800: 1 stjärna

Priset, en sprillans ny Toyota MR2 Cabriolet, kommer att levereras via Kgl Postverkets försorg så snart srsrowö meddelat namn och leveransadress, då stark misstanke föreligger om att pristagaren inte befinner sig inom tävlingsledningens omedelbara aktionsradie.
Bild

Bildgåtans ledning tackar därmed för sig för denna gång.
Vi återkommer dock, i någon form, när ni minst anar det...
Tills dess: Håll ut!!!

/Ravajack 8)
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 30 maj 2005, 12:27

Tack själv för leken. Det har varit rasande kul. Och tidsödande i några fall. Ibland har jag tänkt hålla inne med svaret för att dra ut på det så länge som möjligt, och bara satsa på sådana som jag inte omdelbart känt igen. Ni vet, för att få gräva så mycket som möjligt. Men tävlingshornen är ju ute, så det är bara att acceptera att Ravajack har en massa fler bilder som vi gärna skulle gissat på.

Och för att slutligen kommentera den hemlighetsfulle mojo, så kan man dels konstatera att det namnet inte längre finns i medlemslistan, dels säga att det verkar som om de olika inläggen läses slarvigt av de inblandade i detta forum. "mojo" råkade nämligen avslöja sig grovt i ett inlägg, ett misstag som måste hänföras på spritens konto. Det kan eventuellt ha nåt samband med en viss 50-årsfest och dess efterdyningar.
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Ravajack 30 maj 2005, 20:01

srsowö - har du inte läst ditt PM? :?
Hur blir det med namn & adress?
Vart skall jag skicka Toyota-cabben?
Den ligger packad, frankerad och klar...:thumb:
/Ravajack
En populär föreställning är att om man kedjar fast ett oändligt stort antal apor vid var sin skrivmaskin, så kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk. Internet har dock nu slutligen bevisat att så inte är fallet...
Användarvisningsbild
Ravajack
Veteranracer
 
Inlägg: 3446
Blev medlem: 07 sep 2004, 14:56

Inläggav jomol22 30 maj 2005, 20:59

Allvarligt talat, har du aldrig nåt ärende västerut? Du kanske passerar på väg mot lyckans land, vad vet jag. Nångång borde det väl ske. Då kan du passa på att göra ett besök och lämna av bilen in person. Är det så bråttom att bli av med bilen?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ

Inläggav Storabjörnen 30 maj 2005, 23:11

GRATTIS srsowö! :up:

Du har varit duktig.

Hälsar,
/björnen
Der Bär mit Das Auto.
Användarvisningsbild
Storabjörnen
Bad Cop
Bad Cop
 
Inlägg: 4200
Blev medlem: 02 okt 2004, 11:52
Ort: 08 Norr

Inläggav jomol22 01 jun 2005, 10:02

Tack Björnen. Vi har alla varit duktiga. :thumb: Mojo också :red:
Men jag undrar över några ledtrådar som Ravajack lagt ut och som inte fått sin förklaring i den allmänna yran över rätt och inte lika rätt svar.

Mitsubishi: "Färgbild. F-Ä-R-G." Vad menas?
Mirage: "Think outside the box" Nåt med TV tänkte jag först, utanfrån till TV:n - wire (ska egentligen vara wireless)? :?
Chaparall: Sista ledtråden "Slutsats?"

Någon annan som förstått dessa?
jomol22 hette förut srsowö
Användarvisningsbild
jomol22
Veteranracer
 
Inlägg: 3147
Blev medlem: 09 feb 2004, 18:04
Ort: Örebro
Klubb: SRSoWÖ


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 59 gäster