Restips - Flatruet

Här diskuteras allt som har med världen i skala 1:1 att göra.
Allt från den nya katten till den gamla volvon...

Restips - Flatruet

Inläggav GranTurismo 02 jul 2012, 15:03

Har varit ute och åkt lite i de norra landsdelarna och har sett en hel del vackra vyer på den resan. Men det som gjorde störst intryck på mig var nog svängen över Flatruet. Det är Sveriges högst belägna väg med 975 m över havet (GPS:en sa dock 978 m) och den går mellan Funäsdalen och Ljungdalen. Landskapet är kargt och öde med en schysst utsikt runt omkring. Det är ingen lång sträcka och inte direkt i närheten av några större vägar, men om ni är i närheten kan jag rekommendera att ta turen. Delar med mig av några bilder så kan ni få era egna intryck.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Instagram: @granturismo_slotcars
Användarvisningsbild
GranTurismo
Slotracer
 
Inlägg: 1698
Blev medlem: 27 feb 2007, 15:10

Re: Restips - Flatruet

Inläggav Lasp 02 jul 2012, 16:43

Vidder är alltid vackra, likväl som öppna tankar och projekt! ;-)
Tack för de vackra bilderna!
Att GPS visar någon meter högre kanske beror på att den inte låg på marken ;-) :cuckoo:

Vi diskuterade också idag, när vi var utomlands, (i Helsingör och hämtade vin ;-)), att det är bra och viktigt att vara turist hemma. Dvs. se det vi har! :thumb:
Användarvisningsbild
Lasp
Slotracer
 
Inlägg: 1681
Blev medlem: 10 jun 2011, 19:59
Ort: Fredriksdal, Helsingborg

Re: Restips - Flatruet

Inläggav Aramis 02 jul 2012, 20:46

Vi åkte på den vägen när jag var i tioårsåldern och då ville jag inte ens gå ur bilen, var så uttråkad och totalt oimponerad av det jag såg. I den åldern vet man inte mycket om världen... Idag hade jag givetvis förundrats över den totala litenhet man känner genom att vara omringad av berg från mils avstånd. Kul att du väckte det barndomsminnet till liv. :)
TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
http://www.tunadevils.se
Användarvisningsbild
Aramis
Testförare
 
Inlägg: 2814
Blev medlem: 03 nov 2008, 12:18
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing


Återgå till Allmänt 1:1

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 61 gäster