Martin_M skrev:Jag skulle och kommer inte satsa på digitalt dom närmsta 2 åren iaf tills alla små störiga och dyra buggar är borta.
Jag tror att du ramat in Largassos post. Scalextric, de meckar ihop en produkt ocn när den är good enough för att packa ihop i en frigolitlåda och skicka ut till leksaksbutikerna så tappar de intresset.
Jag hoppade inte på digitalt förrän sent när C7042 kom ut, och innan jag köpte en USB-kabel och gjorde en firmware uppgradering så var det bara svordomar och irritation. Trots att den skickades med Scalextric senaste, officiella firmware (0.8x! Inte ens release!).
Jag har aldrig kört med Scalextrics gamla digitala enheter, varken 4-bils eller 6-bils versionen, men jag tvivlar ju starkt på att det var stabila färdigutvecklade produkter ens när de slutade tillverkas.
Har aldrig upplevt det du beskriver. Å andra sidan så är det ju en rejäl skillnad på att bjuda hem 5 kompisar och köra en racekväll på en 18 meter lång nybyggd välputsad bana och bara köra Scaley hela vägen med power, kontrollers, bana och bilar än att ha en klubb där banan är permanent och övrig utrustning körs och får stryk var och var annan dag.
Något som jag tyvärr inte fått uppleva ännu.