jomol22 skrev:Håller inte med om din bild av Alonso, Nico. Han har haft en hel del fula grejer för sig,
Min bild, lite osäker på vart jag har beskrivit "min bild" av Alonso. Men vad jag talar om är mest att folk är snabba att kasta skit på Alonso när McLaren Imploderade. Nyligen var det äntligen någom som liksom pratade lite öppet om det.
Coulthard skrev:"A lot of people refer back to Fernando’s time at McLaren in 2007, and cite that season as proof that he is liable to throw his toys out of the pram if he does not get his way. I disagree," Coulthard commented. "I believe Fernando lost his cool because he felt destabilised and betrayed by the fact that McLaren did not deliver on promises made, rather than because a rookie Lewis Hamilton was challenging him."
jomol22 skrev:Att Alonso ställde in Hamiltons bil... Det har jag aldrig hört. Däremot att Peterson kopierade Fittipaldis inställningar under flera kval 1973. De är ju stallkamrater!
Ja det var väl just det 1973 när alla var cigarettrökande gentlemen som skulle turas om att vinna titlar. Eller när Stewart lärde up Cevert osv.
Idag är det kanske lite mera politik, intesivt och var man för sig själv med sitt tech.crew eftersom det är svårare att komma till F1 och lyckas idag. Man avslöjar väl gärna inte mer än man måste till den första föraren man ska slå, sin stallkamrat. Dom kom till träning, Alonso något snabbare - dom implementerar Alonsos feedback och setup och släppte lös Hamilton utan spärrar. Folk får tycka vad dom vill om det - men Alonso skulle vara deras go-to guy - eller försteförare om man så vill. Helt plötsligt hade han en interfight istället som kostade antingen Hamilton eller Alonso titeln. Men framförallt kostade det McLaren ett förarmästerskap eftersom R.Dennis inte satte ner foten. RBR visar nu för fjärde året i rad att det är så man gör när man har snabba bilar.
Men jag håller med, när Alonso till slut lämnade McLaren var det som att han kunde slappna av igen. McLaren var inte något för honom och vice-versa. Sen gjorde dom det dom skulle från första början, anställde en halvdan andreförare (Heikki) och sedan vann dom i stor stil med sin försteförare.
Det var i a f vad jag menade =)
Jag tycker det är coolt att Ferrari testar detta med två av de bästa förarna på startgrid'en.
Aramis skrev:De har ju tre år var i Ferrari båda två när nästa säsong börjar. Återstår att se om de båda har varsin titel med dem också. Alonso hänger i men Vettel blir nog för svår...
Nästa år kommer nog "the pecking order" vara rejält omkullkastad till vi kommer till europa. Många regeländringar att ta hänsyn till. Är nyfiken på vilket team som kommit längst med nästa års bil? McLaren borde ju totalt dumpa årets bil och lägga 100% på nästa års istället. Ferrari, var de så lyckosamma under turbo-eran förra gången det begav sig? Har ju hänt mycket sedan dess men spontant känns det som att Red Bull och Ferrari kanske kommer få det tufft i början.
Kimi skrev väl ett tvåårskontrakt tror jag.
Det blir stora förändringar, det enda bekymret om man ens kan säga så - som RBR har haft är kylning av Kers-enheten som det verkar.
I såna här skiften är det guld att ha killar som Newey. Jag tror att RBR blir teamet att slå rakt ur lådan. Men ju förr stallen växlar över till 2014-års bil desto bättre. Om inte Ferrari tar in rejält på Vettel i nästa lopp så avslutar dom utvecklingen av årets bil har dom sagt. Och Renault/Mechacrome kan ju det där med att bygga motorer så jag tror dom kan sova lugnt.
McLaren kan ju inte annat än rycka upp sig. Dom skulle ha snott till sig Kimi när chansen fanns så att dom också hade en bra förare.
Hos Mercedes känns det som att det börjar sätta sig med manskapet i ledande positioner nu. Det verkar infinna sig en annan typ av arbetsro och kraven att prestera är delvis infriade och med vind i seglen tror jag dom blir livsfarliga nästa år.
Ferrari - ja dom måste verkligen få ihop något bra, för dom har två gubbs som kan kränga runt häst_rslet på bästa möjliga sätt.
Lotus vette sjutton vad det blir av nu?