1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Här diskuteras allt som har med tävlingar och bilbaneträffar att göra.

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 23 okt 2015, 12:44

Fick ihop mina egna bilar i går kväll, finjusteringar får det bli när en stund blir över..

Jormungandr skrev:man blir ju lite nojig ifall allting ska bli av och så.

Behöver du inte vara Mackan, klart det blir av :thumb:

Välkomna på söndag, och är det någon som tänkte anmäla sig men det inte gick på grund av forumkraschen så är det bara att dyka upp. Finns gott om platser kvar.
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Jormungandr 23 okt 2015, 23:03

Får inte missa att Vintertid börjar gälla natten innan racet ;-)
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Janne L 24 okt 2015, 00:08

Lite hektiskt på sluttampen med vintertid och allt, har i alla fall lyckats hetsa ihop ett nytt klass 2 ekipage "The Hippie" en Amazon gasser som jag hoppas skall funka samt ett par diplom priser för snabbaste samt snyggaste bil.
Snart är det dags för höstens happening.
Janne L.
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav BeO 25 okt 2015, 19:36

Hej alla deltagare!

Verkligen en jättesupertrevlig dag! Mer dragracing!!!!
Lite vinnarbilder;

Klass 0.jpg
Klass 0.jpg (108.65 KB) Visad 41194 gånger

Klass 1.jpg
Klass 1.jpg (89.4 KB) Visad 41226 gånger

Klass 2.jpg
Klass 2.jpg (89.18 KB) Visad 41295 gånger

Klass 3.jpg
Klass 3.jpg (91.11 KB) Visad 41211 gånger


Hade ju hoppats på att få vara med själv på bild MEN om jag inte minns helt fel så hade jag i a f näst snabbaste tid med min Ford :-)

BeO
Användarvisningsbild
BeO
Kartläsare
 
Inlägg: 546
Blev medlem: 02 mar 2012, 11:07
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav laca45 25 okt 2015, 21:38

Fantastiskt rolig tävling, tack för ett perfekt ordnat evenemang.
Grattis till alla vinnare.

Ser fram mot vårens tävling.

//Laca
Användarvisningsbild
laca45
Slotracer
 
Inlägg: 1285
Blev medlem: 02 feb 2004, 08:44
Ort: Södermalm Stockholm
Klubb: Tjockhult RS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Jormungandr 25 okt 2015, 22:04

Tack allesammans! Det var fantastiskt kul att äntligen få kliva upp överst på pallen :-D

Klass 0 och 1 var otroligt jämna och bjöd på stenhård racing ända till mållinjen! Bland det roligaste och jämnaste jag sett!

Klass 2 blev även den spännande när de kvalbästa bilarna pajade, spårade ur eller rödlyktade tidigt i stegen. Spänningen var olidligt mot slutet då det förvandlades till en helt öppen affär precis som i klass 0 och 1.

Även i den brutala klass 3 hände det saker och vi såg ett par rejäla krasher. Min Ragnarök flög i bitar under test innan kvalet (för 3:e gången tror jag) och nu behövs en rejäl ombyggnad till nästa gång. Det går helt enkelt inte att lappa en bil hur mycket som helst :-P Maria skrotade tyvärr sin fina People's Choice vinnare Bad Witch i semifinalen och tog dessutom med sig min klass 2 Charger (som stod oskyldigt parkerad brevid i parc fermé tillsammans med alla andra bilar). Chargern klarade sig skapligt även om det flög delar och såg illa ut, men Marias funny car spräckte hela karossen och wheeliebarsen såg ut som de gått genom en stenkross! Den skall visst pensioneras och en ny bil byggas till nästa gång enligt Maria själv. Hon var dock fortfarande glad och jättenöjd! hon lyckades ju knipa en 2:a plats i klass 2

Vanishing Point visade sig vara för vass och gav effekter på banan som mest påminde om kortslutning. 105K motor blev nog lite för mycket för utrustningen vi har för strömtillförsel ;-) (Beo's bil stannade i spåret bredvid när jag gasade)

Men trots en del blesyrer och problem så hade jag åter en underbar dag med gott humör och flera riktigt fina fighter! God väl koka korv och goda vänner som rejsar kan inte bli annat än en lyckad dag! nu är det bara att lappa, bygga och modifiera till i vår och nästa tävling ;-)

Stort grattis till Maria som vann People's Choice med sin grymma Bad Witch! hon har själv arbetat hårt och lagt ner många timmar på den och det var superkul att se henna ta hem den åtråvärda pokalen! Lasse Ä. tog hem snabbaste ET med 1,345s med sin balla VW funnycar, men det var inte med särskilt stor marginal ner till Beo.

Extra eloge till alla dessa duktiga byggherrar med sina fina byggen som presenteras varje gång! Det är inspirerande och ger mersmak och många idéer som gör att det bara kliar i fingrarna!
>:-D TDS
TUNA DEVILS SLOTRACING
Tonfisk jävlars spårrejsing
Användarvisningsbild
Jormungandr
Testförare
 
Inlägg: 2741
Blev medlem: 01 dec 2008, 23:14
Ort: Eskilstuna
Klubb: Tuna Devils Slotracing

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Janne L 26 okt 2015, 08:40

Tack till alla som var med och gjorde SOLBERGA WORLD FINALS till en topptävlingsdag med massor av superfina byggen, trevligt umgänge och spräckta wurrar. Det känns som att vi inte skall behöva revidera regelsamlingen på ett tag då alla klasser lirade som det var tänkt.
Janne L
Janne L
Slotracer
 
Inlägg: 1580
Blev medlem: 22 sep 2008, 11:21
Ort: Täby
Klubb: TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 26 okt 2015, 09:30

Stort tack till alla som var med och hjälpte till med att bygga och rodda med banan och allt runtomkring samt att plocka ned allting och återställa PRO lokalen till originalskick igen :hug:

Till och med jag själv lyckades klämma in mig på prispallen på en andra och en tredje plats, samt att en av mina bilbyggen vann sin klass. Men om man bortser från personliga framgångar så kändes det som att regler och racing var bättre än någon gång tidigare.

Mängder av snygga byggen bjöds vi på också och en och annan tragisk krasch, tänker mest på Marias sväng mitt på banan med Peoples Choice vinnarbilen rätt ut i bland de parkerade bilarna men även Janne L:s totalkvaddade Hippi Amazon som var apläcker tills den mer eller mindre klövs vid en hård träff med målgången redan under träning. Tyvärr sånt som händer men ingen hängde speciellt mycket läpp för det utan tog nya tag redan på en gång.

Så här såg i alla fall Peoples Choice bil och vinnare ut innan den fatala krashen:
Bild

När orken börjar komma tillbaka ska jag sortera lite bilder och sammanställa resultatlistor men det kommer nog att dröja ett par dagar.

Som Janne sa så tror jag vi hittat de regler vi vill ha och de kommer med undantag av någon liten detaljjustering att gälla ett bra tag framöver. För uppföljning blir det räkna med att nästa Solberga Dragmeet går av stapeln någon gång i mars 2016 (förhoppningsvis)
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 26 okt 2015, 10:04

Lite Bilder på bilar:

Klass 0:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 26 okt 2015, 10:10

Klass1:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 26 okt 2015, 10:17

Klass2:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 26 okt 2015, 10:22

Klass3:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Lasse1930 26 okt 2015, 23:32

Fantomkul tillställning, precis som flera redan ansett, den bästa hittills; stort tack till alla deltagare och medresenärer på denna supersnabba resa rakt in ett tygstycke!

Lasse Ä
To finish first, you must first finish!
Användarvisningsbild
Lasse1930
Testförare
 
Inlägg: 2052
Blev medlem: 24 aug 2005, 21:36
Ort: Vallentuna
Klubb: Tjockhult Racing Society

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Maria Candeias 27 okt 2015, 01:30

Tack alla dragracers for en mycket trevlig dag med fina race o goa vanner. :thumb:
Maria Candeias
Nykomling
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 jun 2015, 10:20

Re: 1/32 Dragracing "Solberga World Finals" 25/10

Inläggav Gulf Persson 27 okt 2015, 11:57

Nu har jag sammanställt resultaten, vi körde 12 bilars stege i varje klass där semi finalen blev mellan 3 förare, de två första körde mot varandra medans den tredje att komma till semi fick köra solo, De två bästa tiderna i från semi fick köra final. Tredje i Semi fick brons medaljen. På detta lite udda sätt fick vi ner antalet solo repor i första omgången rejält och jag tror alla var nöjda med det upplägget.

Snabb varianten:
Klass0:
1:a Markus 2,048 i finalen
2:a Uffe (rödlyktade i finalen)
3:a Janne 2,205 i semifinal

Klass1:
1:a Zitting 1,952 i semifinal
2:a Janne (rödlyktade i semi)
3:a Uffe (rödlyktade i kvartsfinal men fick tredje pga av bättre tid än i första rundan än kvartsfinal motståndaren)

Klass2:
1:a Lasse Ä 1.587 i finalen
2:a Maria 1,683 i finalen
3:a Janne (rödlyktade i semi)

Klass3:
1:a Janne 1,442 i finalen
2:a Lasse Ä 1,507 i finalen
3:a Peter 1,604 i semi
Få saker är bättre än att ge
Användarvisningsbild
Gulf Persson
Slotracer
 
Inlägg: 1092
Blev medlem: 30 mar 2009, 08:19
Klubb: MiniMotorMasters & TRS

FöregåendeNästa

Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster