Jag undrade också över spannet!
Men det står 1 - 6 förare, så det gäller att passa på direkt när det inte är kö.
Det kan aldrig vara en fördel att vara flera på banan samtidigt.
Hela livet är ju så att det kan vara kostsamt att ta hänsyn till andra!
Aramis skrev:Känns föga inspirerande att köra en original Scalextric (med magnet?) och originalhandtag med noll känsla... Och sen kalla det VM...
Aramis skrev:Känns föga inspirerande att köra en original Scalextric (med magnet?) och originalhandtag med noll känsla... Och sen kalla det VM...
ymigs skrev:Aramis skrev:Känns föga inspirerande att köra en original Scalextric (med magnet?) och originalhandtag med noll känsla... Och sen kalla det VM...
Nu är det ju faktiskt "Scalextric VM" så det vore väl lite konstigt att dels modda bilarna och sedan köra med andra handtag. Lite som att vilja köra en Porsche i en VW bubble tävling bara för att det ger mer känsla...
Tycker det är ett lovvärt initiativ som visar upp bilbana (även om det nu är Scalextrics Digital) på allmän plats och kanske lockar en och annan in i träsket.
Aramis skrev:Nu förstår jag inte riktigt ditt resonemang...
Självklart är det bra att bilbanehobbyn kommer ut i rampljuset men här handlar det ju om att köra ett snabbt varv och alltså inte en ordentlig tävling man mot man. En likadan tävling vi kör på modellmässan i Eskilstuna med småbarn.

pryzze skrev:Varför så neg.
Vill vi inte har fler till vår hobby?
De som kör Scalextric VM idag kanske kör på TDS bana i morgon.
De börjar knappast med med Slot.it Grupp C med möjlighet att
byta motor, flagga, braids, kugghjul, däck o.s.v.
//Pryzze
Nico skrev:@Patrik Löfdahl
Tack för att ni slår ett slag för hobbyn. Hoppas det blir succé oavsett vad inbitna rävar har för synpunkter på upplägget.
snugged skrev:Aramis skrev:Känns föga inspirerande att köra en original Scalextric (med magnet?) och originalhandtag med noll känsla... Och sen kalla det VM...
hehe, jag tyckte "no contact rule" var klart lustigast. vem har hört talas om ett race där man inte ens får nudda varandra?fast det är klart. det kanske är ett måste när man kör digitalt?
Återgå till Tävlingar & bilbaneträffar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster