Ska precis ut på altanen och såga upp lite MDF skivor så jag kan pussla ihop dem och börja rita lite. Planen är att rita upp hela banan, först med en blyertspenna så jag kan sudda och ändra allt eftersom, och sedan när jag äntligen är nöjd sätta mera permanenta linjer på skivan med lite mera permanenta märkpennor.
Jag tror heller inte att man behöver ha så mycket utrymme på rakorna, möjligtvis lite svängrum in och ut ur kurvorna. Det är mer kurvorna jag vill fokusera på att ha rejält med utrymme så att det aldrig någonsin är en fråga om att kana längst med räcken eller få en deslot för att bilen hamnar utanför "banan".
Men jag tänker lite som så att det skadar inte att ta i lite och om inte annat så ger det ju lite utrymme för att bygga räcken, scenery och fästa nät i.

Inte mycket utrymme på banan för scenery, men lite gräs och lite mark upphöjningar måste jag ju få till och tunneln måste ju byggas! Var enda design målet med denna bana, så jag får öva lite och prova att bygga en tunnel.
Vad tror ni om layouten annars? Jag är fortfarande så fast i mina plastbanor och att kunna ändra allt eftersom när jag blir missnöjd, så just det här med att bestämma mig för en layout är ett
GIGANTISKT mentalt hinder. Jag blir liksom aldrig nöjd, och har insett att enda sättet jag kan komma vidare är att bara bestämma mig, spotta i nävarna och bygga.