tja tja

jag har rätt gott om utrymme i källaren. det har varit garage under huset men infarten är igenlagd och nu står det garage där så ett skapligt rum alltså

har fått upp hela tycon på golvet som är en bit över 50m.
hade ju inte tänkt o ha det på golvet längre för nu har jag gjort ett lite provisoriskt bord som jag har byggt banan på o de är lite skönare o stå än o sitta på golvet för man är inte 10 år längre de märks i knäna

just nu äre väl jag o brorsan som brukar köra race men de är tänkt att grabben som blir 4 till sommarn ska väl kunna vara med samtidigt också för med 2 banor blire lite dumt om han ska vara med för han har inte direkt ro o vänta på sin tur om jag o brorsan kör
så jag är väl mest inne på 6 bilars varianten så man kan ta hem ett gäng kompisar o ha de lite roligt

har sätt en del har banor hänger i taket i vajer o vinchar ner de när de är kör dags o då kan man ju ha rätt stor bana utan o ta upp ett rum för det har fungerat som gym en gång i tiden men nu går jag på riktigt gym istället men tänkte de kan ju vara bra o ha när grabben börjar intressera sig för sånt o ha lite grejer hemma

har ju inte hållt på så länge så de är väl lite byggande som är roligt med för har inte riktigt kommit underfund med vad jag vill ha för bana. lång som faan eller lite kortare för tajta race för vi märkte att de blir inte så mycke tajta race med en bana på 50 m för oftast är man ju en bit i från varandra o tar lite tid o krångla sig fram på det lilla som finns kvar o gå på golvet

sen äre roligt med race också förstås
vet inte riktigt vad som ligger mig närmast hjärtat eftersom jag hade tyco som barn och plocka fram min gammla bana för ett gäng månader sen när jag o grabben hade ensam helg när tanten var borta o sen spåra de ur o jag dammsög tradera

vad tänkte du på annars med den frågan? har som sagt ingen erfarenhet av digitalt men det verkar ju vara mycket roligt om man kollar genom youtube på scalextric klipp folk lagt upp
vad är det för fel på broar?
korsningar är jag också emot lite så banan jag länka är kanske inte optimalt för mig men jag tyckte det verka rätt prisvärt med tanke på längden o de verkar ju inte ta sååån fruktansvärd plats heller men får man upp banan i taket så äre ju lugnt men de är ju rätt gött o kunna nå bilarna i mitten om man kör av utan o ha lång tång o peta med

det där med digitala chips så antar jag väl att det sitter i bilarna :S eller finns det eftermarknad som är bättre än original man får meka dit? handtag har jag inte direkt kollat runt efter men finns de eftermarknad där med som är bättre än original?
hoppas de inte vart för rörigt med lite svar hit o dit i början (kom på mig själv att yra lite där hahha)
/mvh peo