Tjena!
Nog för att vi körde en del men hemma är vi....
En helt fantastisk dag!!!
Dagen började i Göteborg 07:30 när 3 st glada i hågen till Götlabörgare styrde Volvon mot Värmlandsskogarna..
Vi som tog oss upp från Göteborg var, Matsan, MrTray och jag själv.
Bilen laddad med kaffe och mackor samt lite Santana på DVDn för Matsan i baksätet....
Vid 11:00 var vi så framme med GPS hjälpen i Karlskoga och eftersom vi var lite tidiga så tog vi en kaffe vid OK...sen anlände vi till MHF lokalen vid 11:30 samtidigt som Burström och MHF gänget kom...efter en stunds skakande tass med både kända och okända ansikten så fick vi kolla in lite bilar medans det kopplades om lite ström på banan och våra handtag märktes upp för att passa rätt i banankontakterna...
Totalt kom det upp mot ca 40 personer så det var full fart i lokalen och massor med bilar plockades fram och diskussionerna om chassin, karosser och modeller gick heta överallt i lokalen...
Vi fick möjlighet att prova på att köra med lite olika bilar som Lunkan, Nic och Burström hade med sig. Bland annt den bil som kommer att bli instegsklassen till 1:24 serien i Sverige...
Tack till Er som lånade ut roliga och goa bilar att köra!!
Själv fikc jag även tillfälle att fixa till min Nissan och till slut stod jag med min Nissan, Burström med Porsche o ett gäng andra bilar runt på banan och smårejsade med varandra....hur kul som helst!!!
Gav allt Burström en liten match....

...hehe...
Fast många runt banan lärde sig snart vem som hade spår 3....

...vart ju några avåkningar då o då....svettigast kändes det när jag råkade köra av en av Lunkan´s fina modeller...hua....då såg jag framför mig hur det vart stora hål i kontoutdraget...
sen inte minst av allt vill jag själv o mina färdkamraters vägnar från Göteborg säga till Karlskoga folket och inte minst till Lunkan, Nic, Burström och de andra fjollträskare som invigde många av oss i modellbilsracing 1.24...
ENORMT STORT JÄTTETACK !!!För en mycket väl arrangerad dag med ett kanontrevligt mottagande, roliga banor att testa, fina bilar man fick prova och suveränt intressant möte om kommande racingserier....
Sen var det även grymt kul att träffa kända nicknames från forumet...Catman, Jomol, Svänn...m.fl...m.fl...
Hoppas verkligen vi alla kommer att ses framöver när Mini Z 1/24 modellbilsracingen sätter fart!!
Kul att se er alla och kul att köra flera varv med er ...
Svänn...gillar de goa vurpor o kraschar vi hade när vi småfightades lite...hehe..
Lunkan - Tack för alla kul bilar man fick se och för ett mycket bra och väl genomfört möte!!
Roger & Nic - Suveränt tack för all hjälp i denna djungel av delar till chassin, däck, fälgar o annat kul man kommer att behöva..
Karlskoga gängen - Tack för att vi fick komma och hälsa på och tack för ett suveränt värdskap, vi kommer tillbaka mer än gärna i framtiden....
Burström - ett litet personligt tack till din alltid så ödmjuka och hjälpsamma hand när man behöver mekhjälp eller goda råd!!

(sitter nu o skruvar som en tok för att få till chassin, axlar o annat...ömma fingrar...)
Väl mött snart igen i 1:24 racing!!
ZeeJay....frälst...igen....