Så var det dags för att köra ytterligare en tävling med LMP-bilar. Denna gång är det Sloting Plus Reynard som det kommer att rejsas med och det är vi i Tuna Devils som står för bilarna. 4 st välpreparerade bilar kommer att står på startlinjen och vi hoppas på grymt jämn racing under dessa förhållanden. Varje bil kommer vara lackade som färgen i spåret och kommer således stå kvar i samma spår.
Som supportklass är jag nyfiken på att se hur en tävling med NSR Porsche 997 kan bli och jag vet ju att det finns några Porschar där ute. Dom som inte har en Porsche behöver inte gråta utan kan köra med valfri GT-bil så alla får vara med och köra. Det viktigaste är att vi får en försmak av en Porsche Cup och kan snacka ihop oss om framtida regler.
Datum: Söndag 3 april (11-04-03).
Klasser: Enhetsbil - Sloting Plus Reynard samt NSR Porsche 997.
Raceformat: 4x10 minuter samt 4x3 minuter supportklass.
Startavgift: 100 kr för icke medlemmar.
Anmälan: tunadevils@gmail.com eller här på forumet.
Adress: Vasavägen 15, 633 56 Eskilstuna.
Hålltider:
¤ 09.00 Lokalen öppnas.
¤ 09.00-10.15 Fri träning.
¤ 10.15-10.30 Besiktning – Parc Fermé.
¤ 10.30 Race-start!
¤ Vid halvtid tar vi en kortare lunch.
¤ Ca. 14.30 Prisutdelning.
Reglemente NSR Porsche 997
¤ Både rally- och RSR-versionen är tillåtna.
¤ Tillåtet att plocka bort kartläsare från rallybilen.
¤ Tillåtet att använda ställskruvar för framaxelns höjd.
¤ Tillåtet med både smala 17" och breda 17" bakfälgar.
¤ Tillåtet att limma och slipa däck.
¤ Armen till pickupen måste skruvas fast.
I övrigt ska bilen vara Original Box Stock!
Övriga GT-bilar för dom som inte har NSR Porsche 997 får rätta sig till detta:
¤ Valfri GT-bil oavsett fabrikat.
¤ Max 25.000 rpm motor (ej mag-motor).
¤ Valfria gummidäck som får limmas och slipas.
¤ Valfria trimdelar dock ej fjädrande pickup.
¤ Ej magnet.
Endast icke ställbart handtag gäller i båda klasserna.
Väl mött på startlinjen!
/Anders Kvist, tävlingsledare TDS.